اخبار

حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری هفته وحدت را فرصتی برای باز اندیشی رازهای ویروس اختلافات عنوان کرد

هفته وحدت فرصتی برای بازاندیشی رازهای ویروس اختلافات در جامعه اسلامی است

هفته وحدت فرصتی برای بازاندیشی رازهای ویروس اختلافات در جامعه اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری:در وبینار تخصصی علمای شیعه و سنی هفته وحدت را فرصتی برای بازاندیشی رازهای ویرورس اختلافات در جامعه اسلامی شمرد.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری:در وبینار تخصصی علمای شیعه و سنی هفته وحدت را فرصتی برای بازاندیشی رازهای ویرورس اختلافات در جامعه اسلامی شمرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی. روز دوشنبه 12 آبان ماه، در وبینار تخصصی علمای شیعه و سنی با موضوع قرآن و عترت، هفته وحدت را فرصتی برای بازاندیشی رازهای ویروس اختلافات در جامعه اسلامی و وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار مسلمانان در تمام زمان و مکان دانست.
وی با بیان اینکه: اخلاق پر جاذبه پیامبر (ص) ،همواره یکی از مهم ترین عوامل در فرونشاندن اختلافات بود و به عنوان راهبردی ارزشی ،محور الفت و وحدت دلها قرار می گرفت. رسول خدا با استفاده از جایگاه خویش و با تدبیر و دور اندیشی ، ریشه بسیاری از اختلافات را از بین برد. پیامبر با محور قرار دادن توحید و بارور ساختن عقاید مشترک در جامعه ، قبایل و طوایف متفرق را به یکدیگر نزدیک ساخت. چراکه مسلمانان همه باید مطیع خداوند و رسول او باشند.
حجت السلام والمسلمین ناصر خدایاری، ادامه داد: از مهم ترین برنامه های اسلام ایجاد وحدت میان مسلمانان است. از این رو قرآن کریم همه افراد را به وحدت و یگانگی و انسجام دعوت کرده و از اختلاف و تفرقه بر حذر داشته است. (وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُو؛ و همگی به ریسمان خدا  قرآن، اسلام، و هر گونه وسیله وحدت ،چنگ بزنید و پراکنده نشوید).که مقصود از چنگ زدن به ریسمان پرورگار،یکی بودن ، واحد بودن ومنسجم بودن درجامعه می باشد.
وی خاطر نشان کرد: هفته وحدت، فرصتی است برای بازاندیشی، در مورد رازهای اختلافات،که این ویروس اختلاف از کجا پیدا شده، چگونه اپیدمی شده، چگونه شیوع و فراگیر شده و چرا ما از ماسک عقلانیت، خردورزی، برای مبارزه با این ویروس اختلاف استفاده نکردیم و چرا پروتکل های بهداشتی. عقیدتی، اخلاقی، فکری را مراعات نکرده ایم. که این ویروس روز به روز نفوذ کرد و ریه تنفس جهانی اسلام را اشغال کرد.
۱۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۴:۱۷
پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی |