اخبار

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور:

مردم مهمترین ابزار ارتقای فرهنگ عمومی هستند

مردم مهمترین ابزار ارتقای فرهنگ عمومی هستند
مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: بدون مشارکت و اعتماد به مردم هیچ اتفاق فرهنگی ماندگار صورت نمی­‌پذیرد و مردم مهمترین ابزار ارتقای فرهنگ عمومی هستند.

اسماعیل شفاعی، به مناسبت هفته فرهنگ عمومی در گفتگو با رادیو تهران گفت: اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی یکی از مهمترین موضوعات توسعه همه جانبه کشور است که با ارزیابی دائمی، برنامه‌­ریزی­‌های کارشناسانه به همراه هدایت و نظارت بر موضوعات مرتبط با فرهنگ عمومی توسط این شورا انجام می­‌شود.

 وی در ادامه ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله­‌العالی) که فرموده‌­اند «اصلاح فرهنگ عمومی مهمترین کار و این کار محور کارهای دیگر است» گفت: یکی از مهمترین فعالیت­‌های شورای فرهنگ عمومی کشور فراهم کردن زمینه­ همکاری و هماهنگی بین بخشی دستگاه­‌های مختلف کشور در اجرای موضوعات مرتبط به ارتقای فرهنگ عمومی است.

شفاعی ضمن اشاره به ارتباط نزدیک فرهنگ عمومی با موضوعات روز از جمله ابعاد مخرب بیماری کرونا گفت: برای کنترل بیماری کرونا ضمن توجه به شیوه­ نامه­‌های بهداشتی، می­‌بایست فرهنگ عمومی جامعه نیز نسبت به این بیماری گسترش یابد.

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن دعوت تمامی دستگاه‌­های کشور به مشارکت در اجرای سند «ارتقای فرهنگ مسئولیت فردی و اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا» از تلاش تمامی همکاران شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد.

۱۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۰۲