اخبار

برگزاری همایش استانی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان

برگزاری همایش استانی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان
همایش استانی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به صورت وبینار با شهرستان های استان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در همایش استانی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با تبریک میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام گفت: خداوند در قرآن کریم به ما یاد میدهد چگونه باید به مقام شامخ پیامبر عظیم الشأن اسلامی صلی الله علیه و آله احترام بگذاریم.

آیت الله طباطبایی نژاد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ضمن محکوک کردن هر نوع بی احترامی به مقام پیامبر اسلام، با اشاره به برخی از آیاتی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله مورد خطاب خداوند بوده خاطرنشان کرد: بالاترین شخصیت عالم هستی رسول اکرم صلی الله علیه و آله بوده و بنا به روایات ایشان اولین شخصی هستند که وارد بهشت می‌شوند.

وقف تجلی روح نوع دوستی و دیگرخواهی است

دکتر محمدرضا موالی زاده نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته فرهنگ عمومی، اصفهان را استانی با مردم ولایت مدار، شهید پرور، مبتکر و خلاق دانست و تصریح کرد: نور و شعشعه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در عالم همه گیر شده و هیچ نامی به اندازه نام مقدس و نورانی ایشان همه گیر نشده بنابراین دشمن به دیوانگی و جنون رسیده و مصداق یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم خواهند بود و چون مقابل چنین نوری می‌ایستند بدون شک سیلی خواهند خورد و چیزی جز خزلان نخواهند داشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور پایه و اساس شکل گیری شوراهای فرهنگ عمومی این کلام مقام معظم رهبری مدظله العالی دانست که فرمودند اصلاح فرهنگ عمومی مهمترین کار است و این کار محور کارهای دیگر است و افزود: بحث بهره‌وری موضوع بسیار مهمی است که باید مدنظر داشته باشیم و می بایست برای تحقق برنامه های فرهنگی از تمام فرصت های استان بهره لازم را برد.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان بسیار فعال با مجموعه‌ای خوش فکر و توانمند است، خاطرنشان کرد: 15 سرفصل اصلی برای موضوعات شورای فرهنگ عمومی در ابتدای سال به استان‌ها پیشنهاد دادیم و بر همین اساس خروجی جلسات تبدیل به برنامه‌های کاربردی و سندهای رسمی شده است.

برگزاری همایش استانی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان

همچنین عباس رضایی استاندار اصفهان در این جلسه با تاکید بر لزوم استمرار و نگه داشت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی اصفهان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین و ایجاد فرهنگ پایداری جامعه در ابعاد مختلف نیز از جمله برنامه‌هایی است که باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان اظهار امیدواری کرد همگی بتوانیم همراه و همگام حقیقی رسول الله صلی الله علیه و آله باشیم و افزود: همراه بودن غیر از امت ایشان بودن است و باید تلاش کنیم علاوه بر اینکه توفیق امت رسول صلی الله علیه و آله بودن را داریم همراهی و معیت حقیقی آن بزرگوار را نیز داشته باشیم.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در ادامه با اظهار نگرانی از نفوذ فرهنگ بیگانه خاطرنشان کرد: در اصفهان از حضور عالمان و مراجع بزرگ بهره مند هستیم، روحانیت اصیل و بزرگوار و مردمان با فرهنگ و متدین که مسئولیت ما را در قبال بقیه استان‌ها بیشتر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی نیز در این جلسه با تبریک میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام و نیز 14 آبان روز فرهنگ عمومی گفت:3 جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با 9 دستور و 19 مصوبه در سال 98 برگزار شد و 111 جلسه نیز در شهرستان‌های استان برگزار که از این نظر رتبه دوم در سال 98 به لحاظ تعداد جلسه را کسب کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصویب سند راهبردی ارتقای کارکرد مساجد و حسینیه‌ها، آیین نامه اجرایی کارگروه فضای مجازی و آیین نامه تشکیل و فعالیت کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی را از جمله فعالیت‌های تصمیمات شاخص شورای فرهنگ عمومی استان در سال‌های 98 و 99 دانست.

در این جلسه که به صورت وبینار با شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد، در ابتدا گزارشی از برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی قرائت و در ادامه شهرستان‌های کاشان، نجف آباد و خوانسار به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در ادامه از کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان رونمایی شد.

۱۱ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی |