اخبار

با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گشایش یافت.

نمایشگاه 30 اثر خوشنویسی " مهر و ایثار " توسط جمعی از خوشنویسان چهارمحال و بختیاری برای اهدا به مدافعان سلامت

نمایشگاه 30 اثر خوشنویسی " مهر و ایثار " توسط جمعی از خوشنویسان چهارمحال و بختیاری برای اهدا به مدافعان سلامت
ابراهیم شریفی مدیرکل و دبیر شورای فرهنگ عمومی و دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان چهارمحال و بختیاری ظهر امروز(6 آبان 99) از نمایشگاه " مِهر و ایثار " آثار خوشنویسی تولید شده توسط جمعی از خوشنویسان چهارمحال و بختیاری برای اهدا به مدافعان سلامت به همت انجمن خوشنویسان و اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان در کافه گالری هنر شهرکرد دایر شده بود بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، به همت انجمن خوشنویسان و اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی چهارمحال و بختیاری ورکشاپ مِهر و ایثار در کافه گالری هنر شهرکرد با کتابت 30اثر فاخرخوشنویسی توسط جمعی از خوشنویسان استان  برای اهدا به مدافعان سلامت  در هفته پایانی مهر ماه 99 برگزار شد

مدیرکل و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در جریان  بازدید گفت : انجمن خوشنوشنویسان استان به سرپرستی استاد محمد ایراهیمیان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بمناسبت هفته خوشنویسی از ۲۱ تا 30مهر ماه اقدام به برگزاری ورکشاپ و نمایشگاه تقدیر از مدافعان سلامت نمود

ابراهیم شریفی  افزود : این حرکت فرهنگی هنری از  روز سه شنبه ۲۲ مهر  با نگارش متونی در خصوص پزشک ، پرستار ، ایثار و ...در کافه گاری هنر شهرکرد آغاز شد و  تعدای از هنرمندان برای  نشاط بخشی و امید بخشی و قدردانی از تلاش مدافعین سلامت مقابله با کرونای استان  همراه شدند و هنرمندان می‌توانند با زبان هنر منشاء دلداری و امید به پرستاران و مدافعان سلامت و در نهایت موجب افزایش امید و پیروزی مقابل بیماری کرونا شوند.

وی افزود:  ما و هنرمندان  به عنوان اهالی ذوق و هنر باید پیشروتر از دیگر اقشار جامعه باشیم، ضمن اینکه رسانه‌ها نیز برای تحقق آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه برای  رعایت پروتکل های  بهد اشتی نقش انکار ناپذیری دارند.

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید ضمن قدردانی از هنرمندان استان که با تولید آثار هنری خود را در کنار مدافعان سلامت قرار دادند گفت: اهالی هنر و فرهنگ و رسانه در پرداختن به بعد اجتماعی، فرهنگ‌سازی و باورسازی نسبت به خطر ویروس کرونا و رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

مجید شیرانی تصریح کرد: مدیریت، ارتباطات و جلب مشارکت و اعتماد مردم و سایر بخش‌ها در زمان وقوع بحران بسیار با اهمیت است.

وی افزود: در شیوع ویروس کووید 19 از ظرفیت هنرمندان  ، روان‌شناسان  و جامعه‌شناسان  برای غلبه بر این ویروس به خوبی استفاده نشده است و این قبیل کارهای هنری ارزشمند و تاثیر گذار است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کرونا اگرچه در اذهان پذیرفته شده اما به عنوان پدیده‌ای عینی پذیرفته نشده و برخی باور به وجود آن ندارند، برخی توصیه‌ها را قبول ندارند، برخی مقاومت می‌کنند و برخی دیگر با دیدگاه بی‌اعتمادی به دولت و وضعیت اقتصادی، سیاسی و معیشتی، کرونا را موضوعی بی‌اهمیت می‌پندارند و به‌ عنوان یک دغدغه به آن نمی‌پردازند.

وی با بیان اینکه رخدادهای اجتماعی به هراس و اضطراب اجتماعی می‌انجامد، ادامه داد: کرونا و حواشی آن عوارض عمومی و اختصاصی دارد که هراس و نگرانی از تبعات عمومی و درماندگی عاملین درمان از عوارض اختصاصی آن است که در صورت بروز بسیار خطرناک است و انجام  امور هنری اینچنینی  برای مدافعان سلامت آرامبخش است . 

رئیس انجمن خوشنویسان استان نیز گفت :  ‌وظیفه اول مردم رعایت توصیه های بهداشتی است و در راس آن توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا ، مهمترین راهکار در سلامت جامعه و مردم است؛ بر این اساس با رعایت آن دیگران را به زحمت نیندازیم.

‌استاد محمد ابراهیمیان اظهار کرد: در خانه نیز باید به‌دنبال تولید آثا هنری در این زمینه  باشیم و از طرف دیگر به همه روحیه بدهیم ‌ و خلق کار هنری  در این شرایط نیز یاری رساندن به مدافعین سلامت  و روحیه دادن و امید بخشی است.

وی افزود: ‌من نیز به عنوان هنرمند خوشنویس ،بخشی از غزل 106 معروف حافظ  «سلامت همه آفاق سلامت توست ، به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد » را نگارش و در این نمایشگاه هنری شرکت کردم، زیرا معتقدم باید با خلق آثار هنری  سلامت را بعنوان نعمت الهی ترویج  و صبر و حوصله جامعه را افزایش داده و  از تلاش کادر درمان مقابله با کرونا قدردانی نمود .

لازم به ذکر است آیات ، احادیث و شعرهای نوشته شده پس از  اتمام نمایشگاه به تعدادی از کادر زحمتکش مدافعان سلامت ، بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان اهدا می گردد همچنین در پایان این بازدید یک اثر خوشنویسی از طرف انجمن خوشنویسان استان به دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اهدا شد .
۷ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰