اخبار

در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید مطرح گردید.

آزمایش کرونا از ۳۹ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری گرفته شد.

آزمایش کرونا از ۳۹ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری گرفته شد.
شهرکرد-رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و موج سوم آن، گفت: تاکنون آزمایش کرونا از ۳۹ هزار نفر در این استان گرفته شده است.
مجید شیرانی شامگاه چهارشنبه در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: از این تعداد نتیجه آزمایش ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر مثبت بود که ۸۰ درصد به‌ صورت سرپایی درمان و ۲۰ درصد بستری شده‌اند.در ابتدای شیوع ویروس کرونا نتیجه آزمایش ۱۴ تا ۱۵ درصد افراد مثبت بود اما این میانگین در مهرماه جاری به ۵۹ درصد افزایش یافت. 
شیرانی تصریح کرد: تاکنون ۳۶۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری برابر سه درصد مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و سن ۸۰ درصد فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بالای ۶۰ سال بوده است.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد اظهار داشت: ظرفیت‌های بیمارستانی چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون تکمیل شده و تعدادی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان امام علی (ع) تامین اجتماعی فرخ‌شهر منتقل شده‌اند.
وی گفت: در صورت ادامه این روند ۱۰۰ درصد ظرفیت بیمارستان امام علی (ع) تامین اجتماعی فرخ‌شهر برای خدمات به مبتلایان ویروس کرونا اختصاص می‌یابد و درصورت لزوم، قسمتی از خدمات بخش‌های دیگر بیمارستان هاجر شهرکرد کم می شود و خدمات مورد نیاز مبتلایان به ویروس کرونا افزایش داده شود.
شیرانی تاکید کرد: بیمارستان بخش خصوصی واقع در منظریه شهرکرد هم در صورت نیاز برای ارایه خدمات به بیماران کووید ۱۹ اختصاص می‌یابد.دانشگاه علوم‌پزشکی استان هم‌اکنون از لحاظ تجهیزات مقداری کاستی دارد و از نظر فضای فیزیکی با مشکل مواجه است.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیماری کووید ۱۹ هنوز حتی در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا درمان ندارد و به‌ همین‌منظور نباید اجازه داد، درماندگی در حوزه بهداشت و درمان رخ دهد.
وی یادآور شد: تعطیلی ۲تا چهار هفته‌ای، تشدید نظارت‌ها، افزایش نمونه‌گیری و غربالگری آزمایشگاهی، ایزوله کردن مبتلایان و قرنطینه اطرافیان آن‌ها از راهکارهای مقابله با ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن به‌شمار می‌رود.
شیرانی اظهار داشت: هم‌اکنون روزانه ۴۰۰ آزمایش از افراد مشکوک به ویروس کرونا گرفته می‌شود که هر آزمایش حداقل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تجهیزات نیاز دارد.ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
۷ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸