اخبار

ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 1399برگزار گردید.

استاندار چهارمحال و بختیاری :نگاه‌ سلیقه ای در ستاد پیشگیری از کرونا جایی ندارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری :نگاه‌ سلیقه ای در ستاد پیشگیری از کرونا جایی ندارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، نگاه‌های سیاسی، سلیقه‌ای و شخصی هیچ جایگاهی در ستاد مقابله با این ویروس ندارد.
اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه سی ام مهرماه 1399 در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری  ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی و دلسوزانه کادر بهداشت و درمان تاکید کرد: در شرایط کنونی باید از هرگونه متهم‌سازی، فرافکنی و اعمال نظرهای شخصی، سیاسی و سلیقه‌ای پرهیز شود.تمامی مردم، مسوولان و قشرهای مختلف می‌دانند که کادر سلامت کشور و چهارمحال و بختیاری در جبهه مبارزه با ویروس کرونا تلاش می‌کنند.
عباسی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم در شرایط کنونی مسائل سیاسی به موضوع‌های اجتماعی تبدیل شود.افراد دارای نقش فرهنگی در جامعه، برای کمک به این مهم همکاری و اقدام کنند.
نایب‌رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فرهنگ‌سازی‌ و اطلاع‌رسانی در این حوزه بدون توجه به دیدگاه‌های شخصی و سیاسی اثرگذار خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گردشگری را از ظرفیت‌های مهم در توسعه چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: ایجاد محدودیت در این حوزه راهکار رفع مشکلات نیست.شناسایی مشکلات بخش گردشگری به‌ صورت مصداقی و یافتن راهکارهای عملیاتی برای رفع آن باید در دستور کار مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد.
وی افزود: تشدید و تقویت گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در مناطق گردشگری به‌ خصوص در روزهای تعطیل مورد توجه مسوولان و دست‌اندرکاران باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه بی حجابی در مناطق گردشگری و سایر مکان‌های عمومی، فرد متخلف جریمه و تذکر داده شود.
وی یادآور شد: اجاره خانه‌های مسافر در چهارمحال و بختیاری باید به صورت دستورالعمل های تعیین شده باشد و نباید خلاف قانون است و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفان برخورد می‌شود.
عباسی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی فرهنگی چهارمحال و بختیاری تا زمان استقرار و راه‌اندازی نمایندگی در شهرستان سامان باید خدمات مورد نیاز این شهرستان را از طریق اداره استان انجام دهند.
فرماندار سامان نیز گفت: سالانه سه تا چهار میلیون گردشگر از استان‌های اصفهان، خوزستان، در تهران و سایر نقاط ایران و حتی تعدادی گردشگر خارجی به این شهرستان سفر می‌کنند.
کمال اکبریان به وجود ١٨ هزار هکتار باغ در ‌شهرستان سامان اشاره و تاکید کرد: ۵٠ تا ۶٠ درصد این باغ‌ها و ٨٠ درصد ویلاهای سامان متعلق به افراد غیربومی است.
وی باشگاه‌های ساماندهی شده و دارای مجوز ورزش رفتینگ در شهرستان سامان را ١۶ مورد برشمرد و افزود: از مجموع ١٢٠ خانه‌مسافر در چهارمحال و بختیاری ٩٠ مورد در این شهرستان فعالیت دارد.
۷ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲