اخبار

ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری در سال جهش تولید برگزار شد

ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری در سال جهش تولید برگزار شد
ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری در روز چهارشنبه30مهر99گفت: چهارمحال و بختیاری در شاخص های فرهنگی از استان های پیشرو است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری ، ابراهیم شریفی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شامگاه چهارشنبه 30 مهر  99با بیان اخبار فرهنگی استان ، دستور کار جلسه ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان را آغاز کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مجتمع فرهنگی هنری سامان با پیگیری های صورت گرفته در حال ساخت است و تلاش فرماندار شهرستان در خصوص پیگیری های لازم قابل تقدیر است 

وی همچنین  افزود این استان  رتبه دوم شورای فرهنگ عمومی کشور را به خود اختصاص داده است و چهارمحال و بختیاری در شاخص های فرهنگی از استان های پیشرو است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نیز شامگاه چهارشنبه در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: متاسفانه برخی مناطق گردشگری مورد هجمه و رفتارهای هنجار شکن برخی از گردشگران قرار می گیرد و جزم کردن عزم مسوولان استان و شهرستان برای مقابله با آن ضروری است.

وی افزود: مشکلات مرتبط با مناطق مختلف گردشگری چهارمحال و بختیاری و شهرستان سامان شناسایی و برای یافتن راهکارهای عملیاتی رفع آن در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و قرارگاه فرهنگی استان پیگیری و اقدام ‌شود.

نکونام تصریح کرد: در این راستا دستگاه‌های اجرایی متولی امور فرهنگی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری تقویت شود.البته روند جذب توریست و گردشگر به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری نباید مخدوش شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان باید به موازات مصون نگه‌داشتن آسیب‌های ناشی از حضور گردشگران باشد.چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری و جذب توریست نوپا است و توجه به امور فرهنگی در کنار توسعه این بخش ضروری است.

نکونام تاکید کرد: افزایش نظارت بر ویلاها، خانه‌های مسافر و مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری مورد توجه باشد.

وی افزود: البته اجرا و رعایت تمامی باید در همه مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر سلامتی در کشور و استان تصریح کرد: فعالان این حوزه مجاهدانه و دغدغه‌مند برای مقابله با ویروس کرونا در حال خدمت هستند.

وی یادآور شد: البته مقابله با ویروس کرونا و ریشه‌کنی آن نیازمند شکل‌گیری عزم عمومی و همگانی است.
نکونام ،ویروس کرونا را یک بلای غیبی دانست و اظهار داشت: تقویت ارتباط معنوی با خداوند در مبارزه با این ویروس منحوس اثرگذار است.

وی در پایان گفت: تشکیل و فعال شدن شورای فرهنگ عمومی در بخش‌ها و شهرهای دارای پتانسیل چهارمحال و بختیاری با هدف پیش‌برد امور فرهنگی هر منطقه ضرورت دارد
۷ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵