اخبار

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان قرچک برگزار شد

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان قرچک برگزار شد
کارگاه سه روزه آسیب های اجتماعی ویژه بانوان با حضور کارشناسان آسیب های اجتماعی در شهرستان قرچک برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک، دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه بانوان در حاشیه نمایشگاه دستاورد های مشاغل خانگی به مدت سه روز و با حضور بانوان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

در این کارگاه ها خانم لرنی به عنوان کارشناس آسیب های اجتماعی و مدرس دانشگاه، دوره های آموزشی را تدریس نمود و نحوه تاثیر آسیب های اجتماعی چون فضای مجازی، بد سرپرستی و بی سرپرستی و معضلات دیگر اجتماعی و نحوه مواجهه با این مشکلات برای بانوان حاضر در نمایشگاه تشریح شد.

وی در این کارگاه با بیان اینکه  تقویت زیر ساختهای مبارزه با مواد مخدر اعم از افزایش مهارتهای زندگی، ایجاد نشاط و شادابی، گسترش امکانات تفریحی و غیره بعنوان زیر بنای روشهای زندگی در هر جامعه می تواند ارتقای پیشگیری و مقابله در مورد آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و داروهای روانگردان را افزایش دهد، خاطر نشان کرد: اکثر افراد تصور می کنند با یکبار مصرف مواد مخدر هرگز معتاد نمی شوند و متأسفانه این باور غلط در جامعه رواج یافته، در حالی که مصرف مواد مخدر برای بار اول موجب آشنایی فرد با مواد مخدر و ایجاد نشاط کاذب در شخص شده که مرحله اول گرایش فرد به اعتیاد است. مرحله شک و تردید، شک و مقاومت و اعتیاد کامل، مراحل بعدی گرایش به سمت مواد مخدر است.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای آگاهی بانوان از آثار و عوارض سوء مصرف انواع مواد مخدر، رفتارهای پر خطر و پیامدهای منفی جسمانی و روانی آن و ارتقای آگاهی در مورد عوامل زمینه ساز و آشکار کننده اعتیاد به مواد به منظور پیشگیری از آسیبهای روانی و اجتماعی دانست.

 گفتنی است کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مدت سه روز در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همزمان با نمایشگاه دستاورد های مشاغل خانگی ویژه بانوان به صورت جنبی برگزار شد.

۶ آبان ۱۳۹۹ ۰۸:۵۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |