اخبار

حجت الاسلام والمسلمین حسینی: باید از فرصت های متنوع فرهنگی در شهرستان بهارستان به بهترین شکل ممکن استفاده شود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی: باید از فرصت های متنوع فرهنگی در شهرستان بهارستان به بهترین شکل ممکن استفاده شود
یازدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان، با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی در مصلی نسیم شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان؛ در ابتدای این نشست فاطمه قاسمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا ضمن خیر مقدم به حاضرین، به قرائت دستورات جلسه پرداخت و گفت: برای جلوگیری از موازی کاری ادارات و هزینه های اضافی و با عنایت به اینکه  متولی امور فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد شایسته است برنامه های فرهنگی با هماهنگی این  اداره و توسط افراد یا موسساتی که دارای مجوز رسمی هستند انجام شود تا سطح کیفیت برنامه ها در شهرستان بهارستان افزایش یابد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود از مسئولین اداراتی که در جلسات متوالی شخصاً حضور داشتند قدردانی کرد و افزود: شورای فرهنگ عمومی یکی از جلسات مهم و تاثیرگذار شهرستان است که وظیفه اصلی آن سیاستگذاری کلان می باشد و تلاش همه اعضا برای پیشبرد اهداف این شورا حائز اهمیت است.

سپس حجت الاسلام حسینی امام جمعه و رئیس شورا فرهنگ عمومی : ضمن خیر مقدم به حاضرین و عرض تسلیت ایام فرا رسیدن رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: شانه خالی کردن از بار مسئولیت صدمات ناگواری را به نظام وارد می کند و نباید از مسیر حرکت انقلاب خارج شویم.

وی با تاکید بر اهمیت دادن به مسئله شبیخون فرهنگی توسط استکبار بر علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: برخی نفوذی ها برای مسائل فرهنگی در کشور برنامه های دشمنان را به اجرا می گذارند که باید جلوی آن گرفته شود.

امام جمعه نسیم شهر افزود: نفوذی ها مسئولان استان ها و شهرهای کشور را برای پیشبرد اهداف پلید خود در حوزه فرهنگی جذب و مسائل فرهنگی ، اقلیتی و دینی انقلاب اسلامی را تحت الشعاع قرار می دهند.

حسینی با بیان اینکه رهبر انقلاب از مسئولان درخواست کرده است مسائل اقتصادی را در درون کشور برطرف کنند عنوان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان در داخل کشور به حل مشکلات اقتصادی و اتکاء به حوزه داخلی و جوانان باور ندارند و نمی خواهند مشکلات برطرف شود. ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند. حفظ اقتدار و هویت ملی و امنیت، محاسبه صحیح از تهدیدها و ظرفیت ها در مسائل دفاعی ثبات و قوام اقتصاد و قوام فرهنگی، این ها اقتدار ارکان ملی هستند و مشکلات هم با تلاش شبانه روزی قابل حل می باشد.

وی با تاکید بر اصلاح وضع جامع کشور در حوزه اقتصادی و فرهنگی، بیان کرد: جامعه اسلامی باید دغدغه عمل داشته باشد. ما هنوز آسیب‌های سال ۸۸ را تحمل می کنیم . عمده حل مشکلات ما در درون کشور است و باید مطالبه گر باشیم و با مسئولین صحبت کنیم . مسئولین باید همه جا پاسخگو باشند مسئولین باید از منافع شخصی و حزبی و گروهی دست بردارند.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان با اشاره به اینکه حفاظت از مردم سرلوحه نظامیان و بسیجیان عزیز کشور است گفت: خادمین مردم باید از مردم محافظت کنند نه اینکه مردم فدای مسئولان و خادمین باشند این موضوع زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: باید از فرصت های متنوع فرهنگی در شهرستان بهارستان که به دلیل گوناگونی اقوام ایجاد شده به بهترین شکل ممکن در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری استفاده شود.

در ادامه اعضا حاضر نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوعات مطرح شده بیان نمودند.

۲۹ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۴۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |