اخبار

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر / شورای فرهنگ عمومی بخش بردخون

تشکیل شورای فرهنگ عمومی بخش بردخون از شهرستان دیر / استان بوشهر

تقویت و ایجاد شورای فرهنگ عمومی بخش ها در استان بوشهر جز اولویت ها است
تشکیل شورای فرهنگ عمومی بخش بردخون از شهرستان دیر / استان بوشهر
امام جمعه بردخون : دغدغه مهم امروز ایران اسلامی نفوذ فرهنگ غربی و وارداتی است. وقتی درباره فرهنگ صحبت می شود نباید فقط فرهنگ را در نظر بگیریم و همه به سهم خود نقش آفرینی کنند. از مصوبات مهم جلسه: مطالبه و دغدغه مردم نسبت به نصب تندیس شهید بردستانی در شهر بردخون است
امام جمعه بردخون با اشاره به ایام عزاداری سالار شهیدان و نقش امام حسین(ع) در راستای تقویت باورهای دینی افزود: فرهنگ غرب بر دنیا سایه افکنده و با تمام ابزار به مبارزه با فرهنگ اصیل اسلامی می‌پردازد اما باورها و ارزش‌های اصیل اسلامی در سایه قیام سالار شهیدان تقویت شد زیرا قیام عاشورا در این راستا بوده است.وی اضافه کرد: تلاش‌های زیادی برای تضعیف باورهای دینی انجام شده و استثمار فرهنگی با ابزارهای مختلف در همه کشورها فراگیر شده، امروز جنگ اقتصادی را درک می‌کنیم اما از تهاجم فرهنگی کمتر گفته می‌شود.

رکنی‌حسینی ادامه داد: دنیای غرب می‌داند کشورهایی که دین اسلام را به عنوان پشتوانه انتخاب کرده‌اند فرهنگ غرب نمی‌تواند کارساز باشد و به همین دلیل اقدام به تضعیف فرهنگ دینی در خانواده‌ها می‌کنند اما دنیای غرب با وجود پیشرفت اقتصادی، در زمینه فرهنگی و دینی به بن‌بست رسیده است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش بردخون ابراز داشت: مهم‌ترین مشکل و دغدغه مهم ایران اسلامی، فرهنگ غربی و وارداتی است که در زندگی مردم وارده شده که شامل پوشاک، معماری خانه‌ها و تقلید از مد هم می‌شود.

امام جمعه بردخون تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند مسؤولیت امور فرهنگی منطقه به تنهایی بر عهده نهاد نمازجمعه و شخص امام جمعه یا روحانیون است اما این موضوع امکان ندارد و باید همه با هم و در کنار هم باشیم و متحد و منسجم به سوی تحقق اهداف و ساختن شهری آباد و توسعه‌یافته حرکت کنیم زیرا بسیاری از مسائل با خطبه و سخنرانی حل نمی‌شود.

رکنی‌حسینی با اشاره به موضوع تندیس سردار شهید یوسف بردستانی ابراز داشت: برای نصب تندیس شهید یوسف بردستانی در شهر بردخون پیگیری‌هایی صورت گرفته و به دنبال حل آن هستیم و برخلاف عده‌ای که به دنبال سوء استفاده از این موضوع هستند، دوست داریم با هماهنگی مسؤولان منطقه به زودی موضوع به نتیجه برسد.

 وی در پایان با تأکید بر جلوگیری از تجمعات غیرضروری در بخش خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در این وضعیت خطرناک کرونایی مراسمات تشییع و مرتبط به مردگان در منطقه مدیریت و ساماندهی شود تا سلامتی مردم تقویت و تضمین شود.

 

 بخشدار بردخون نیز گفت: فرهنگ عنصر مهمی در زندگی فردی و اجتماعی انسان است که می‌توان آن را به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه اجتماعی به شمار آورد.

علی اخلاقی افزود: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی حرکت به سمت تدوین راهبردهای اجتماعی است که موجب رشد و پایش اقدامات فرهنگی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در زمینه برنامه‌های فرهنگی می‌شود.

وی خواستار جدیت اعضاء شد و اضافه کرد: فرهنگ عمومی فرصت و عرصه­ای از فرهنگ است که رابطه مستقیمی با عموم مردم دارد و در واقع هر امری که در بین عموم مردم به عنوان یک فرهنگ تلقی شود، جزئی از فرهنگ عمومی به شمار می‌رود و توجه به فرهنگ عمومی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۲۷