اخبار

شورای فرهنگ عمومی و هدف گذاری برنامه ها

برگزاری نشست سوم شورای فرهنگ عمومی شهرستان کیار در سال 1399

برگزاری نشست سوم شورای فرهنگ عمومی شهرستان کیار در سال 1399
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کیار با بیان اینکه وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی هدف گذاری برنامه ها است، گفت: شورای فرهنگ عمومی از منظر تبیین خط و مشی فرهنگی، نقش مهمی درجامعه ایفا می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کیار،محمدرضا حسن زاده در نشست سوم شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال جهش تولید  با بیان اینکه نقش شورای فرهنگ عمومی درحل مشکلات فرهنگی و اجتماعی باید تقویت شود اظهار داشت: خروجی جلسات شورای فرهنگی بایستی منتج به رفع مشکلات مردم شود.

وی افزود: متاسفانه برگزاری جلسات شورای فرهنگی عمومی در حرف بوده اما خیلی منتج به عمل نمی شود عملیاتی شدن برنامه های شورای فرهنگ عمومی لازم و ضروری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کیار بر ایجاد نشاط در جامعه تاکید کرد و گفت: بایستی تلاش کنیم تا فرهنگ نشاط و امید را در جامعه احیاء کنیم.

وی با تاکید بر ترویج توحید اجتماعی و سبک زندگی اسلامی  و اینکه سبک زندگی ما بایستی دینی باشد نه اینکه دین را وسیله قرار دهیم افزود: وقتی دین دولتی شود هر کسی انرا به نفع خود توجیه می کند.

محمدرضا حسن زاده با بیان اینکه وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی هدف گذاری برنامه ها است گفت: شورای فرهنگ عمومی از منظر تبیین خط و مشی فرهنگی، نقش مهمی درجامعه ایفا می کند.

ایشان ضمن اشاره به لزوم تشکیل مستمر جلسات شورای فرهنگ عمومی بیان کرد : وظیفه این شورا تبیین خط و مشی و هدف گذاری برای جامعه اسلامی است و از این منظر برگزاری مستمر این جلسات می تواند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

حسن زاده افزود: برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی می تواند در راستای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه موثر باشد.

ایشان بیان کرد: کارها و فعالیت های که در جامعه صورت می گیرد باید بر اساس عقلانی باشد  فشار عامه نباشد.

در ادامه اعضا حاضر در جلسه در رابطه با دستور جلسه اظهارات خود را بیان داشتند و در پایان امام جمعه محترم شهرستان به جمع بندی پرداخت و مصوباتی نیز جهت اجرا به تصویب رسید.

۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶