اخبار

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان اردل در سال 1399برگزار گردید

شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردل
سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان اردل در سال 1399برگزار گردید
سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردل در تاریخ 25/06/1399 راس ساعت 9:30 با حضور اعضاء در محل سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان اردل تشکیل گردید . دبیر جلسه ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ارائه گزارشی از دو جلسه قبل و قرائت مصوبات و همچنین به بیان موضوعات جلسه در خصوص ارائه راهکار کاهش مصرف مواد مخدر در مجالس ترحیم و جشن ها و تقویت فرهنگ و ایثار و شهادت طراحی و ساخت تابلوهای شهداء و اقدامات انجام شده پرداختند. همتی افزودند که حسین پژمان بختیاری یکی از مخافر ملی در حوزه شعر و ادب محسوب می شود و کارمند پست تلگراف و قرارگاه او شهر دشتک بوده می طلبد با همکاری و هماهنگی درون بخشی یک کار اصولی و اساسی انجام گیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردل در تاریخ 25/06/1399 راس ساعت  9:30 با حضور اعضاء در محل سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان اردل تشکیل گردید . در ابتدا دبیر جلسه ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ارائه گزارشی از دو جلسه قبل و قرائت مصوبات و همچنین به بیان موضوعات جلسه در خصوص ارائه راهکار کاهش مصرف مواد مخدر در مجالس ترحیم و جشن ها و تقویت فرهنگ و ایثار و شهادت طراحی و ساخت تابلوهای شهداء و اقدامات انجام شده پرداختند.

قاسم همتی با اشاره به اینکه ساختمان پست دشتک بلااستفاده می باشد و در جلسه قبل به همین موضوع پرداخته شد که تبدیل به مجتمع فرهنگی هنری بنام پژمان بختیاری گردد افزودند که حسین پژمان بختیاری یکی از مخافر ملی در حوزه شعر و ادب محسوب می شود و کارمند پست تلگراف و قرارگاه او شهر دشتک بوده می طلبد با همکاری و هماهنگی درون بخشی یک کار اصولی و اساسی انجام گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردل خاطر نشان کردند ضمن تقدیر و تشکر از نهادهایی که درخصوص گرامیداشت این شاعر اقداماتی انجام دارند که عبارتند از : 1- شهرداری شهر دشتک خیابانی به نام این شاعر نامگذاری نمودند 2- شهرداری شهر اردل خیابانی به نام پژمان بختیاری نامگذاری نمودند.3- نهاد کتابخانه های عمومی ، کتابخانه شهر دشتک را بنام این شاعر نامگذاری نمودند.4- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نکوداشت در خور شان این شاعر فرهیخته در شهر دشتک برگزار نمودند 5- انجمن ادبی شهر دشتک بنام پژمان نامگذاری گردید. 7- و همچنین در خراسان رضوی مدرسه ای بنام پژمان بختیاری نام گذاری گردید و .....  در این خصوص مباحثی و گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخته شد.

در ادامه ریئس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی به موضوع جلسه در خصوص طراحی و ساخت تابلو تمثال شهداء و تاثیرات مثبت و عمیقی آنها بر روی جامعه با توجه به هجمه های فرهنگی و آسیبهای اجتمااعی اشاره نمودند. همچنین از ادارات خواستند در سرکشی از خانواده های معظم و معزز شهداء آنها را تشویق و ترغیب به چاپ کتاب در مورد زندگی نامه شهداء بپردازند.

همتی دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن تشریح اقدامات انجام شده از جلسه قبل تا کنون به نکات اساسی و ضروری در همین خصوص اشاره نمودند که اولا با توجه به حساسیت خانواده های معظم و معزز شهداء ملاک و شاخصه هایی برای سرداران معرفی گردد وبا هماهنگی بنیاد شهید استان و بنیاد حفظ آثار و کنگره سرداران تایید و جهت طراحی اقدام لازم به عمل آید، تایید مکان نصب و زمان اجرای مد نظر واقع گردد.و در پایان از اداراتی که در ارسال گزارش های فرهنگی خود اقدام نمودند و از زحمات هیات های مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسمات عزاداری محرم تقدیر و تشکر نمودند.

۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴