اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران از «ری» به عنوان «شهر خلاق کتابخوانی» تجلیل کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران از «ری» به عنوان «شهر خلاق کتابخوانی» تجلیل کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری برای کسب عنوان «شهر خلاق کتابخوانی» تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «احد جاودانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، 30 شهریور در آیین تجلیل از فعالان کتابخوانی استان تهران، از «سید حسن صفوی» تجلیل و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری را پیشگام در کسب عنوان پایتخت کتاب ایران دانست.

وی گفت: سال گذشته در استان تهران برنامه های ترویجی و توسعه ای در حوزه کتابخوانی انجام شد که مهمترین آنها، اجرای طرح پایتخت کتاب ایران، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و جام باشگاه های کتابخوانی بود.

وی با اشاره به سرانه پایین مطالعه و کتابخوانی در کشور یادآور شد: باید مطالعه و کتابخوانی به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود و عادت به مطالعه در جامعه رواج یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همچنین عنوان کرد: شهرستان های استان تهران از نظر سرانه فرهنگی دچار محرومیت هستند و همجواری با پایتخت موجب شده تا فضاهای فرهنگی و هنری استان تهران نسبت به سایر استان ها، رشد کمتری را تجربه کند.

گفتنی است، شهرری در سال گذشته به پاس فعالیت های گسترده در حوزه کتابخوانی، عنوان شهر خلاق کتابخوانی را از بین 180 شهر کشور کسب و نامزد پایتخت کتاب ایران شد.

۱ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۵۵
 
۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۱۲
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |