اخبار

شناسنامه اصلی و مهم مردم شهرستان پیشوا امام زاده جعفر (ع) است

شناسنامه اصلی و مهم مردم شهرستان پیشوا امام زاده جعفر (ع) است
حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان پیشوا: شناسنامه اصلی و مهم مردم شهرستان پیشوا امام زاده جعفر (ع) است و میطلبد که روز شهادت این بزرگوار که به روایتی در روز 15 جمادی الثانی است در تقویم ثبت گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا، حجت الاسلام و المسلمین باقری امام جمعه شهرستان پیشوا ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و نام و یاد شهیدان بیانات خود را اینگونه آغاز نمود: شناسنامه اصلی و مهم مردم شهرستان پیشوا امام زاده جعفر (ع) است و میطلبد که روز شهادت این بزرگوار که به روایتی در روز 15 جمادی الثانی است در تقویم ثبت گردد.

وی سخنان خود را اینگونه ادامه داد : شناسنامه دیگر این شهرستان 15 خرداد است که زبان زد است و همه ساله برنامه های مفصلی در این موضوع برگزار می شود و امسال نیز علیرغم وجود کرونا برنامه ویژه و خوبی در این ایام برگزار گردید.

همچنین وی با اشاره به برنامه سنتی بنی اسد گفت: این مراسم نیز یکی از شناسنامه های شهرستان پیشوا است که همه ساله با شکوه و عظمت زیادی برگزار می شود و امسال نیز به همان صورت بود و با وجود این بیماری به صورت مجازی به سمع و نظر عموم رسید.

امام جمعه در پایان سخنان خود به بحث شهید و شهادت پرداخت و اذعان داشت: مقام معظم رهبری جمله معروفی دارند که آن را در وصف این شهرستان (فرموده اند: اساساً پیشوا مرکز شهادت است) و متاسفانه ما در خصوص این جمله خوب مطالعه نکرده ایم و در رابطه با آن خوب کار نکرده ایم و جا دارد که بیشتر تامل کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین باقری با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که در ادامه سخن خود درباره پیشوا (فرموده اند: بارزترین چهره شهید در این شهر خود امامزاده جعفر (ع) می باشد) گفت: ما در تمامی مناسبتهای انقلاب اسلامی در شهرستان پیشوا شهید داریم و این مردم با محوریت شهادت اخت گرفته اند و خانواده های شهید در این شهرستان زبان زد هستند و میطلبد که در این زمینه هم فرهنگ سازی نمود و در حوزه شهادت در شهرستان به صورت ویژه کار کرد .

۱ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۹

۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |