اخبار

تهران فقیرترین استان در زیر ساخت های فرهنگی است

تهران فقیرترین استان در زیر ساخت های فرهنگی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: در مقایسه با سایر استان های کشور این استان فقیرترین در برخورداری از زیرساخت‌های فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، احد جاودانی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی پیشوا گفت: به تبع کمبود امکانات فرهنگی در تهران، زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان پیشوا نیز بسیار ضعیف است به گونه‌ای که جوابگوی فعالان عرصه فرهنگ و هنر منطقه نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، تلاش می‌شود تا با ارتقاء امکانات فرهنگی اماکن موجود در پیشوا، بخشی از نیازهای هنرمندان برطرف شود.

جاودانی با اشاره به میزبانی شهرستان پیشوا از مرقد مطهر امامزاده جعفربن‌موسی‌الکاظم(ع) برادر بلافصل امام رضا(ع) گفت:با توجه به درخواست مسوولان شهرستان، همایش ملی بزرگداشت امامزاده جعفر(ع) در پیشوا برگزار می‌شود و برای برگزاری با شکوه آن به همراهی کلیه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌های نیاز است.

وی گفت: فرماندار و امام جمعه پیشوا در سال ۹۷ و جلسه شورای فرهنگ عمومی استان درخواست داشتند تا یک روز در تقویم به نام امامزاده جعفر(ع) نامگذاری و همچنین دبیرخانه دائمی قیام ۱۵ خرداد در شهرستان راه اندازی شود که تلاش می‌کنیم هر دو خواسته تحقق یابد.

هویت پیشوا دستخوش تغییر نشود

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک نیز در این جلسه گفت: امامزاده جعفر(ع) و قیام ۱۵ خرداد شناسنامه‌ پیشوا هستند و باید آنها را به عنوان سرمایه مذهبی و ملی و هویت پیشوا حفظ کرد و نباید آن را دستخوش تغییر قرار داد.

حسین نوش‌آبادی افزود: از آنجایی که شورای فرهنگ عمومی یک نهاد فرادستی و دارای سازوکاری بسیار مهم است و ۴ وزیر و بیش از ۲۰ سازمان و نهاد در آن عضو هستند، رهبر معظم انقلاب انتظار عملکرد بهتری از این شورا در سطوح مختلف کشوری، استانی و شهرستانی دارند.

وی تصریح کرد: دغدغه امروز رهبری موضوع جمعیت است و سازمان‌های فرهنگی باید در این جهت تلاش کنند و در مناسبت‌های مختلف به موضوع فرزندآوری بپردازند تا کشور دچار معضل پیری جمعیت نشود.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.     منبع خبر ایرنا

۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |