اخبار

همایش ملی بزرگداشت امامزاده جعفر(ع) در پیشوا برگزار می گردد

همایش ملی بزرگداشت امامزاده جعفر(ع) در پیشوا برگزار می گردد
جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا گفت: با توجه به درخواست مسئولان شهرستان، همایش ملی بزرگداشت امامزاده جعفر(ع) در شهرستان پیشوا برگزار می گردد و به این منظور باید همه دستگاه ها به ویژه شهرداری‌ پیشوا پای کار باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا، این جلسه با حضور جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تهران، نوش آبادی نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین باقری امام جمعه، عباسی فرماندار و طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا و دیگر اعضای این جلسه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

احد_جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نشست شورای فرهنگ عمومی بیان کرد:  دفاع مقدس باز تولید واژه هایی همچون ایثار، گذشت، فداکاری، تعامل و دیگر واژه هایی است که در فرهنگ عاشورا مقدس شدند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: باید همواره فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده بماند و به نسل ها بعدی واگذار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اذعان داشت: با توجه به درخواست مسئولان شهرستان، همایش ملی بزرگداشت امامزاده جعفر(ع) در شهرستان پیشوا برگزار می گردد و به این منظور باید همه دستگاه ها به ویژه شهرداری‌های شهرستان پای کار باشند.

جاودانی در ادامه گفت: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار و امام جمعه پیشوا در سال ۹۷ و جلسه شورای فرهنگ عمومی استان درخواست نمودند تا یک روز در تقویم به نام امامزاده جعفر(ع) نامگذاری و همچنین دبیرخانه دائمی قیام ۱۵ خرداد در شهرستان راه اندازی شود که تلاش می‌کنیم هر دو خواسته تحقق یابد

همچنین وی در پایان سخنان خود افزود: با توجه به تجربه خدمت در استان‌های مختلف، استانی فقیرتر از تهران وجود ندارد که زیرساخت های فرهنگی آن تا این حد ضعیف باشد که به تبع این موضوع، زیرساخت های فرهنگی شهرستان پیشوا نیز بسیار ضعیف است به گونه‌ای که جوابگوی فعالان عرصه فرهنگ و هنر منطقه نیست ولی پیگیر آن هستیم تا با ارتقای وضعیت موجود، امکان توسعه فعالیت‌های  فرهنگی و هنری منطقه فراهم آید .

۱ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۳۴
۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |