اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : حوزه‌های علمیه در استفاده از فضای مجازی پیشگام باشند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : حوزه‌های علمیه در استفاده از فضای مجازی پیشگام باشند .
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: حوزه‌های علمیه باید در استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ و نشر معارف و ارزش های اسلام پیش قدم باشد.
آیت الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی به صورت کامل فرصت است ؛ ولی در کنار آن تهدیداتی نیز به همراه دارد و اینگونه نیست که تهدیدها و فرصت های فضای مجازی را به صورت یکسان  تقسیم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: هیچ ملتی به اندازه ملت اسلام نباید از وجود فضای مجازی خوشحال باشد چرا که کشورهای استکباری ، محتوایی را برای تاثیرگذاری در فضای مجازی ندارند و خشنونت، خیانت و دیگر رذایل اخلاقی را منتشر می کنند ؛ ولی جمهوری اسلامی و کشورهای اسلامی ارزش های والا و مهمی مانند قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) را برای ارائه در فضای مجازی دارند که باید از این فرصت به درستی استفاده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی در عرصه فضای مجاز از سلاح و تجهیزات خوبی بهره مند هستند که باید آن را علیه جبهه کفر و استکبار به کار بگیرند.

عابدینی تصریح کرد: امروزه در تقابل فرهنگ حکمت و لهو و لعب قرار داریم که میدان جنگ آن در فضای مجازی قرار دارد . ما باید تا جایی که می توانیم از ابزارهای در اختیار بهره بگیریم و اصول قرآنی را که اصول زندگی و امید آفرین است ،در جهان به سمع و نظر دیگران برسانیم .

۱ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶