اخبار

نشست 111 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در روز یکشنبه 1399/06/30برگزار شد .

نشست 111 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در روز یکشنبه 1399/06/30برگزار شد .
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : با تصویب شورای فرهنگ عمومی به‌زودی شورای فضای مجازی با ۴ کمیته و کارگروه در استان قزوین تأسیس و راه‌اندازی می‌شود.

نشست 111 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در روز یکشنبه 1399/06/30 با حضور رئیس و نایب رئیس شورا و در محل سالن جلسات دفتر استاندار قزوین با دستور جلسه بررسی برنامه تقویت نهضت تولید محتوا در فضای مجازی بر اساس ظرفیت های فرهنگی استان برگزار گردید .

محمدحسین اسماعیلی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با اشاره به فقدان نهاد سیاست‌گذار و برنامه‌ریز در حوزه فضای مجازی استان قزوین اظهار داشت: با تصویب شورای فرهنگ عمومی به‌زودی شورای فضای مجازی با 4 کمیته و کارگروه در استان قزوین تأسیس و راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: کار اصلی این شورا تدوین یک برنامه تحول اساسی فعالیت‌های فضای مجازی در استان قزوین است که این کار را از طریق 4 کارگروه رصد و پایش فضای مجازی، حمایت و پشتیبانی از فعالان فضای مجازی، آموزش و پژوهش و تولید محتوا انجام خواهد داد.

اسماعیلی ادامه داد: وظیفه کمیته رصد و پایش فضای مجازی ، نظارت بر فعالیت‌های این حوزه، شناسایی فعالان مجازی و ارزیابی فعالیت‌های آنها خواهد بود. همچنین وظیفه کارگروه دوم حمایت از کسب و کارهای اینترنتی است و کارگروه آموزش و پژوهش هم با هدف استفاده بهینه و درست از فضای مجازی و آموزش نحوه استفاده از این فضا به خانواده‌ها، کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان راه‌اندازی خواهد شد.

وی هدف از ایجاد کارگروه تولید محتوا را تقویت فعالان مجازی برای تولید محتواهای منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست و گفت: در نهایت هدف ما در شورای فضای مجازی استان قزوین اندیشیدن تمهیدات و راهکارهای منطبق با فرهنگ بومی و محلی این استان برای استفاده بهینه از فضای مجازی و فعالان این حوزه است.

۱ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۴۰