اخبار

برگزاری پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید

پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید برگزار شد.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری
پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید برگزار شد.
در پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال جهش تولید که به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و دبیری ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس، وضعیت عفاف و حجاب و موضوع مواد مخدر در استان بررسی و نقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، سرهنگ منوچهر ذوالفقاری گفت: به شکرانه وجود انقلاب اسلامی و ادای دین به شهدای هشت سال دفاع مقدس برنامه‌ریزی خاصی انجام شده است و روزشمار و هفته شمار تعیین شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ کمیته استانی برای برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس فعال شده است، یک هزار و ۴۰ برنامه عمومی و مشترک از طرف ستادهای شهرستان ارائه شده است و ۱۰۱ برنامه شاخص انجام می‌شود و در همه برنامه‌ها توجه ویژه‌ای به شعار محوری سال با عنوان «ما قوی هستیم» داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افزود: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به فضای مجازی و رسانه ملی، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ویژه برنامه ویدیو کنفرانس سخنرانی و دیدار با مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود از اهم فعالیت‌ها در هفته دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و افتتاح فاز اول مجموعه فرهنگی دفاع مقدس از طریق ویدیو کنفرانسی رئیس مجلس شورای اسلامی و رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

در ادامه جلسه محمد محمدی معاون ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ حدود ۹۲۶ فعالیت جهت اجرا در مدارس استان طراحی شده است، اظهار کرد: ۲۴۰ فعالیت مربوط به حوزه پرورشی و موضوعات عفاف و حجاب نیز در آن گنجانده شده است.

وی بیان کرد: ۲۱ وظیفه در حوزه عفاف و حجاب برای آموزش و پرورش مشخص شده است، همچنین منشور حجاب و عفاف آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تدوین شده است.

محمدی تأکید کرد: در کتب درسی انجام اقدامات کیفی در بحث حجاب و عفاف به صورت مستقیم و غیرمستقیم مدنظر قرار  گرفته و همچنین در شبکه شاد یک کانال به همین منظور ایجاد شده است و یکی از محورهای اصلی ارزیابی مدارس اجرای دستورالعمل‌های مرتبط با حجاب و عفاف است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه مقوله اعتیاد در جامعه نباید عادی تلقی شود، اظهار کرد: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها یک تهدید استراتژیک چند وجهی است.

مرتضوی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر در مجالس عزا و شادی در حال تبدیل شدن به یک قصه پر غصه در کشور است، عنوان کرد: در چهارمحال و بختیاری نیز این موضوع نگران‌کننده است و در برخی از شهرها و روستاها وجود دارد، اما تاکنون راهکار عملی مشخص برای این موضوع انجام نگرفته است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: نیازمند تغییر نگرش در جامعه هستیم، برخی افراد معتقدند مصرف مواد مخدر در اصلاح خلقی است و یا برای تحمل داغ به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری کمتر از میانگین کشوری است، گفت: مطالبات مردم در بحث مبارزه با مواد مخدر در حال افزایش است، باید توانمندسازی و آگاه‌سازی در دستور کار قرار بگیرد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸
https://chb.farhang.gov.ir/fa/news/542434/%d9%be%d9%86%d8%ac%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%a8%d8%ae%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%ac%d9%87%d8%b4-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af |