اخبار

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور برگزار شد

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور برگزار شد
سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور رئیس و نائب رئیس و کلیه اعضای محترم شورا با محوریت جمع بندی برنامه های محرم و آداب ، شئونات و هنجارهای اجتماعی در مصلای الغدیر شهر نور برگزار گردید.

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با حضورحجت الاسلام والمسلمین احمدی امام جمعه محترم و رئیس شورای فرهنگ عمومی ودکتر شادمان فرماندار و نائب الرئیس شورا و کلیه اعضای شورای فرهنگ عمومی  با موضوع جمع بندی برنامه های محرم ، بررسی آسیب های اجتماعی ، جلوگیری از هتک حرمتهای اجتماعی و حفظ شئونات اجتماعی و بررسی رفتارهای اجتماعی ( ارتقاء شخصیت و ادب اجتماعی و دینی ) برگزار شد.

قبل جلسه ابتدا مراسم قرائت معنوی زیارت عاشورا انجام گردید و درز ادامه با قرائت قرآن ، سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا (ع)  جلسه بطور رسمی شروع گردید که با خیرمقدم و سخنان داود فلاح رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان نور در خصوص عملکرد و فعالیت های صورت گرفته مصوبات جلسه قبل و هم چنین دستور کار جلسه فعلی مطالبی را بیان نمودند.

در ادامه حجت الاسلام احمدی امام جمعه محترم نور در موضوع جلسه بیان نمودند:امام حسین (ع) وارث تمام انبیاء الهی است وعاشورای حسینی نماد عقلانیت و شعور دینی است . و ما در عاشورا از یک سو اوج عظمت شعور دینی و آموزه های دینی ناب محمدی را مشاهده می کنیم و از سوی دیگر اوج رضالت و کج فهمی دینی را از دشمنان دین و اسلام می بینیم .

امام جمعه محترم نور در ادامه به یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس پرداختند و افزودند: سرافرازی امروز ما مرهون مجاهدت ها و ایثارگریهای افرادی است که در حماسه دفاع مقدس ایستادند و جان خویش را هدیه کردند، میباشد.

در ادامه فرماندار محترم شهرستان نور و حجت الاسلام رزاقی امام جمعه محترم ایزدشهر و دیگر اعضای  شورای فرهنگ عمومی سخنان ، نظرات خود را در خصوص دستور جلسه بیان نمودند که طی آن مصوباتی به تصویب رسید و جهت اجرایی نمودن به ادارات و نهادهای مربوطه اعلام گردید.

لازم بذکر است این جلسه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مصلای بزرگ الغدیر شهرستان نور برگزار شد.

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ ۰۷:۲۹