اخبار

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین: شکست مفتضحانه آمریکا در شورای امنیت مایه اقتدار کشور شد .

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین: شکست مفتضحانه آمریکا در شورای امنیت مایه اقتدار کشور شد .
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 110 شورای فرهنگ عمومی استان که در مسجد النبی برگزار شد، گفت: آمریکا برای اولین بار در شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با نظام اسلامی مفتضحانه شکست خورد که پیروزی بزرگی برای ملت ایران بود و موجب اقتدار کشور شد.
هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه 30 مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در مسجد النبی برگزار شد، افزود:  همیشه آمریکایی‌ها در شورای امنیت قلدرمآبانه رفتار می‌کردند و اروپایی‌ها هم پشت سرآنها بودند و حتی چین و روسیه نیز همراه می‌شدند.

وی اضافه کرد: برای اولین بار است که آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد خوار و ذلیل می‌شود و فقط یک کشور دومنیکن که کشور بسیار کوچکی است ، به آن رای می‌دهد و این یک شکست مفتضحانه برای آمریکا و یک پیروزی برای ملت ایران است.

استاندار قزوین افزود: آمریکا و اذناب آنها بعد از خروج از برجام تلاش کردند یک اجماع جهانی علیه ایران رقم بزنند و افکار عمومی را برای محکومیت ایران در این مساله هدایت کنند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با عنایت خداوند باری تعالی، تدبیر مقام معظم رهبری و زحمات تیم دیپلماسی کشور این نقشه‌ها نقش برآب شد و برای اولین بار بین اروپا و آمریکا اختلاف افتاد و بعد از جنگ جهانی دوم برای اولین بار اروپا از دنباله روی آمریکا دست برداشت.

جمالی پور ادامه داد: ما باید از این فرصت برای اقتدار کشور، ایجاد همبستگی و تقویت امید در جامعه استفاه کنیم و قدر پیروزی‌ها را بیشتر بدانیم و به آسانی از آن عبور نکنیم.

وی افزود: امروزه شرایط کشور ویژه است و مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود به ایجاد وحدت و انسجام در جامعه پرداخته و تاکید کرده‌اند باید سطح همبستگی، وحدت و انسجام را در جامعه تقویت کنیم.

استاندار قزوین با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و هفته دفاع مقدس، ادامه داد: این ۲ مناسبت، نماد وحدت جامعه هستند و همه عناصر سیاسی و اجتماعی در ماه محرم و دفاع مقدس کنار هم قرار گرفته و از دفاع در برابر ارزش‌های اسلامی صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروزه به وحدت و انسجام نیاز داریم و اختلافات به جامعه ما آسیب می‌زند، افزود: هرکجا اختلافات وارد صحنه عمل شده، عزت کشور لطمه دیده است . بنابراین امروز باید با بسیج همه ظرفیت‌ها برای تحقق مطالبات مردم از جمله رفاه و آسایش در سایه وحدت، انسجام و همدلی جامعه گام برداریم.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان اینکه دفاع مقدس ظرفیت‌های بی بدیلی را برای کشور به یادگار گذاشته است، افزود: چند عنصر ایثار، مقاومت، اخلاق، ارزش‌های اسلامی و مردم در این دوران بسیار برجسته هستند که مهترین آنها، عنصر مردم است.

وی اضافه کرد: اگر در دفاع مقدس پیروز شدیم به دلیل حضور و پشتیبانی مردم است و ما بدون مردم نمی‌توانیم کاری کنیم.

جمالی پور گفت: اگر مردم در صحنه نباشند و همراهی و جانفشانی نکنند ، ما موفق نخواهیم شد . آنچنانک ه با حضور پررنگ مردم در دفاع مقدس و ایجاد بسیج ۲۱ میلیونی به پیروزی دست یافتیم.

وی اضافه کرد: به فرموده بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری، دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ بود و انسان‌هایی را تربیت کرد که بزرگترین حماسه‌ها را آفریدند و باید از آنها درست ایثار و مقاومت را آموخت.

۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۴:۲۱