اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 110 شورای فرهنگ عمومی : استان قزوین، طلایه دار تبیین فرهنگ عاشورا باشد .

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 110 شورای فرهنگ عمومی : استان قزوین، طلایه دار تبیین فرهنگ عاشورا باشد .
محمد حسین اسماعیلی - دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین - در نشست 110 شورای فرهنگ عمومی استان که در شبستان امیر المومنین (ع) مسجد النبی برگزار شد، گفت: این استان با توجه به ظرفیت فرهنگی، علمی و مذهبی خود باید طلایه دار تبیین فرهنگ عاشورا، شناسایی آسیب‌ها و ارایه راهکارهای رفع آنها باشد.

نشست 110 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در روز پنج شنبه 99/05/30 در محل شبستان امیر المومنین (ع) مسجد النبی برگزار شد .

محمد حسین اسماعیلی - دبیر شورای فرهنگ عمومی استان -  با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی ، علمی و مذهبی استان قزوین افزود : مهندسی فرهنگ عاشورا می‌تواند در تقویت فرهنگ اصیل عاشورایی و رفع آسیب‌ها راهگشا باشد و باید از اولویت‌های فرهنگ جامعه محسوب شود.

وی با بیان اینکه رصد فرهنگی و تبیین فرهنگ عاشورا باید در سطوح مختلف مورد مداقه قرار گیرد، افزود: نقش علما، سخنرانان و پژوهشگران در این عرصه بسیار سنگین است و استان قزوین می‌تواند در این حوزه ورود جدی داشته و طلایه دار این عرصه باشد.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی باید با تشکیل کارگروه‌های ویژه در این راستا گام‌های مهمی بردارد و برنامه ریزی‌های لازم را برای توسعه و تعمیق این فرهنگ در جامعه داشته باشد.

این مسؤول اضافه کرد: عاشورا فرهنگی تمام و کمال بوده و تمامی شاخص‌های اصیل زندگی بشریت از آزادگی، تسلیم ناپذیری در برابر قدرت‌ها و ... در آن تبلور یافته است.

وی افزود: در این شرایط، مهمترین نیاز بشریت رجوع به فرهنگ عاشورا است و شیعه افتخار می‌کند که پرچمدار این فرهنگ است.

۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۴۷