اخبار

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام حیدری ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در خصوص نحوه تعامل و همکاری اهالی فرهنگ و هنر با اوقاف با هم دیدار کردند.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام حیدری ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در خصوص نحوه تعامل و همکاری اهالی فرهنگ و هنر با اوقاف با هم دیدار کردند.
نقش بی بدیل رسانه و هنر می‌تواند در گسترش و ترویج فرهنگ وقف اثرگذار باشد و همچنین از ظرفیت‌های فضای مجازی در ترویج فرهنگ وقف نیز می‌توان به شکل شایسته بهره برداری نمود.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، در این دیدار که در دفتر مدیرکل اوقاف استان و با حضور زارع ، حیدری  و  معاونین و مدیران دو اداره کل  برگزار شد ، دو طرف در خصوص  مسائل گوناگون  از جمله مصارف وجوهات وقفی برای اهالی فرهنگ و هنر ، اطلاع رسانی اقدامات اداره کل اوقاف و... به تبادل نظر پرداختند.
 
زارع در این دیدار گفت: باتوجه به اهداف مشترک دو اداره کل که درراستای تقویت و تعالی دین در جامعه است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از ابزار فرهنگ وهنر  در تعامل دوسویه با اداره کل اوقاف در این خصوص تلاش‌ خواهد کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین اذعان داشت: نقش بی بدیل رسانه و هنر می‌تواند در گسترش و ترویج فرهنگ وقف اثرگذار باشد و همچنین از ظرفیت‌های فضای مجازی در ترویج فرهنگ وقف نیز می‌توان به شکل شایسته بهره برداری نمود.
 
وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن این دیدار و ثمرات آن ، در راستای مشارکت ارشاد در برنامه ها و فعالیت‌های هنری مذهبی از قبیل اجرای تعزیه که عموما در اماکن مذهبی و موقوفات دینی انجام می‌شود ، برای اعزام گروه‌های هنری و تعزیه خوان اعلام آمادگی نمود.
 
حجت الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این دیدار گفت: ما با استفاده از امکانات و اماکن مذهبی باید تلاش کنیم تا درانجام ماموریت های یکدیگر به نحو احسن موثر باشیم.
 
وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر  به ویژه نمایش تعزیه و آثار هنری مرتبط با وقف همکاری‌های مستمر خواهد داشت.
 
شایان ذکر است در این دیدار مقرر شد تا این نشست‌های تخصصی به صورت راهبردی در زمینه بررسی مشکلات اموال موقوفه در سطح مدیران کل و همچنین در  سطح کارشناسان دوطرف استمرار یابد.
۱ شهریور ۱۳۹۹ ۰۷:۴۷