اخبار

چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید برگزار شد.

چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید برگزار شد.
ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری چهارشنبه (29 مرداد1399) در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان نتایج نخستین جلسه کارگروه ساماندهی مد لباس استان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری چهارشنبه (29 مرداد1399) در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان ضمن بیان و مرور مصوبات قبلی شورا و دستور کار جلسه شامل موضوع عفاف  و حجاب و برنامه های ویژه محرم سالجاری ، نتایج نخستین جلسه کارگروه ساماندهی مد لباس  استان را نیز تشریح و مشارکت هرچه بیشتر دستگاههای عضو را جهت تحقق اهداف این کارگروه خواستار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام رئیس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت : گزارش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت عرضه لباس‌های ایرانی اسلامی در بازار استان برای شورای فرهنگ عمومی پذیرفته نیست.

وی یادآور شد: مشکل مردم در تولید لباس‌های ایرانی اسلامی هنوز رفع نشده است و سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری باید به سمت تامین ذائقه و خواسته‌های مردم در خصوص لباس‌های ایرانی اسلامی برود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مسوولان مرتبط با حوزه فرهنگی در استان می‌توانند با همدلی، تعامل و همکاری به متولیان امر در فعال کردن تولیدی‌های لباس‌های ایرانی اسلامی با هدف تحقق واقعی نیازهای مردم تلاش کنند.

وی گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع در چهارمحال و بختیاری اقدامات مناسب در حد نیاز مردم استان را انجام و نتیجه را در نشست بعدی شورای فرهنگ عمومی استان ارایه دهند.

امام جمعه شهرکرد افزود: تقویت فعالان فرهنگی، حوزوی و مساجد و فرهنگ‌سازان، پایگاه‌های فرهنگی و دینی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این حوزه ضروری است.

نکونام به در پیش بودن ایام عزاداری محرم اشاره و تاکید کرد: رعایت تمامی ضوابط مرتبط با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در مراسم عزاداری ها ضروری است.

وی افزود: ساز و کار این موضوع در سطح ملی مشخص و سازمان تبلیغات اسلامی متولی ساماندهی هیات مذهبی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: با هم‌افزایی همه‌جانبه می‌توان در راستای برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان اقدام و همزمان از خطرهای ویروس کرونا پیشگیری کرد.

وی یادآور شد: رسانه‌های گروهی چهارمحال و بختیاری در این حوزه فضای مطلوبی را ایجاد و خلق کرده‌اند.
نکونام اظهار داشت: تقویت منبرها، روضه‌ها و ترویج فرهنگ حسینی جزو مهم‌ترین برنامه‌های رسانه‌های گروهی چهارمحال و بختیاری در این ایام باشد.

اقبال عباسی؛استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در چهارمین شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد:مسوولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید در شورای فرهنگ عمومی ضمن تشریح وظایف خود، اقدامات انجام شده در حوزه عفاف و حجاب را به همراه مشکلات، موانع و نیازهای موجود ارائه کنم.
نایب رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم‌اکنون برخی از مردم برای تهیه لباس‌های ایرانی اسلامی در بازار استان با مشکل مواجهند.
وی یادآور شد: در همین راستا ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازرسی اصناف و اتحادیه پوشاک چهارمحال و بختیاری نظارت بیشتری بر  بازارداشته باشند.
عباسی اظهار داشت:دغدغه‌های عرضه‌کنندگان پوشاک در بازار باید از سوی مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط شنیده شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به فعالیت ۸۱۲ واحد تولید پوشاک در استان گفت: از این تعداد ۱۵۰ واحد به ‌صورت تخصصی در حوزه طراحی، دوخت و تولید لباس‌های ایرانی اسلامی فعال است.
سجاد رستمی تاکید کرد: امسال ۳۰۰ بازرسی از این واحدهای تولیدی انجام، ۶۴ مورد کشفیات عرضه لباس‌های غربی ثبت و هشت پرونده تشکیل شده است.
به گزارش ایرنا، عرضه لباس‌های ایرانی اسلامی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه فرهنگی در چهارمحال و بختیاری و فعالان فرهنگی این استان است.

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰
https://chb.farhang.gov.ir/fa/news/537899/%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%a8%d8%ae%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%ac%d9%87%d8%b4-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af |