اخبار

برپایی نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی در شهر آبگرم

برپایی نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی در شهر آبگرم
محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با حضور در شورای فرهنگ عمومی شهر آبگرم بیان داشت: داشتن نگاه های ایجابی به جای نگاه سلبی، توجه به شرایط و ابزارهای نوین، جذابیت و خلاقیت در انجام امور فرهنگی بسیار مهم است و سبب جذب جوانان و نوجوانان به این حوزه می‌شود .

نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر آبگرم در تاریخ 99/05/15 در محل سالن جلسات بخشداری این شهر برگزار شد .

اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت عنوان کرد: بحث فرهنگ بحث بسیار مهم، پیچیده، گسترده و زیربنایی است و همواره مورد تاکید همگان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: حوزه فرهنگ در زمینه های مختلف واقعاً مظلوم واقع شده است و از بودجه های ناچیزی برخوردار است.

وی گفت: همانطور که می‌دانیم فرهنگ یک بحث ریشه‌ای است ولی متاسفانه هیچ گاه در اولویت ها قرار نگرفته است و حتی در بحث توسعه نیز هیچگاه دقت و توجه لازم به توسعه فرهنگی نشده است در حالیکه برای رسیدن به توسعه همه جانبه، در درجه اول باید توسعه فرهنگی را مبنا قرار دهیم.

وی با اشاره به اهمیت تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ گفت: ما باید این تاکیدات را سرلوحه کار خود قرار دهیم چراکه حوزه فرهنگ حوزه ای تخصصی است و یکی از بلاهای حوزه فرهنگ ورود غیرکارشناسانه به این حوزه است که آسیب بسیار جدی به این حوزه وارد کرده است.

وی ادامه داد: نگاه فرهنگی یک نگاه بسیار عمیقی است و ما باید همه جوانب حوزه های فرهنگی را مد نظر قرار دهیم و سطحی نگری در حوزه‌های فرهنگی سبب می‌شود رغبت جوانان و نوجوانان ما به این حوزه  بسیار کم شود.

وی افزود: همه ما مسئولان در حوزه فرهنگ، دخیل و شریک هستیم و همه باید همگام با یکدیگر گام برداریم و فلسفه و مبنای تشکیل شورای فرهنگ عمومی نیز همین می باشد.

وی با در پیش رو بودن ایام محرم و شیطنت برخی معاندین در ایجاد دو گانه ساختگی عزاداری و مقدسات و بهداشت و چارچوب های علمی بیان داشت: ما باید کار فرهنگی کرده و اعلام کنیم در عین اینکه ما به چارچوب های علمی و بهداشتی  پایبند هستیم برنامه های فرهنگی و مناسبت های دینی و مذهبی مان را اجرا می کنیم و در این مسیر ملاک عمل مان فرمایشات رهبری است..

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: باید بتوان از ظرفیت های فرهنگی شهر آبگرم همچون خانه فرهنگ آبگرم نهایت استفاده را برد ؛ همچنین می‌توان طرح روستاهای دوستدار کتاب را در شهرستان آوج به طور ویژه اجرا کرد و در آن کاروان های شادی همراه با سرودخوانی برپا نمود و البته ما نیز در اجرای این برنامه های فرهنگی در کنار شما بوده و حمایتگرتان خواهیم بود.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود با پیگیری ها مستمر و برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهر آبگرم، شاهد ارتقای جایگاه فرهنگی این شهر باشیم و بتوانیم حداقل بخشی از دینی که در حوزه های فرهنگی، دینی و اعتقادی داریم را ادا کنیم.

 

۱۹ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۲۱