اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تجلیل از رشادت های شهدا و نیز دلاورمردی های رزمندگان این استان در عملیات ظفرمند مرصاد گفت: رزمندگان استان سمنان در این عملیات غرورآفرین نقش کلیدی داشتند و شکست سنگینی را به استکبار جهانی و منافقان کوردل تحمیل کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تجلیل از رشادت های شهدا و نیز دلاورمردی های رزمندگان این استان در عملیات ظفرمند مرصاد گفت: رزمندگان استان سمنان در این عملیات غرورآفرین نقش کلیدی داشتند و شک

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی  استان سمنان، فرشید فلاح به مناسبت سالروز عملیات مرصاد در پیامی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این عملیات گفت: استان سمنان در این عملیات 68 شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کردند و نقش بارزی داشت

وی تاکید کردپنجم مرداد، یادآور دلیر مردانی است که با خلق حماسه ای ماندگار در تنگه مرصاد، به وعده گاه الهی برای نابودی  منافقین همت گماردند و آخرین تلاش مذبوحانه آنان را با پاسخی دندان شکن؛ به شکستی ابدی تبدیل کردند.

فلاح تصریح کرد: این عملیات که عزت و اقتدار رزمندگان اسلام را به نمایش گذاشت، در پنجم مرداد سال 67 با تجاوز منافقان و حمایت های رژیم بعثی به کشورمان انجام شد و با رشادت و ایثار فرزندان ایران اسلامی، بدخواهان این نظام الهی متحمل خسارت و شکست های سنگینی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: نقش دلاور مردان این استان در عملیات مرصاد به گونه ای بی سابقه و درخشان بود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سفر تاریخی خود به سمنان به نیکی از این نقش و تاثیر رزمندگان استان سمنان در آن یاد کردند.

عملیات مرصاد از افتخارات رزمندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس است و حضور تیپ ۱۲قائم (عج) این استان در آن بارز و ماندگار شد.

این ماندگاری به حدی است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در وصف آن در دیدار ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس با ایشان در سمنان در فرازی فرمودند: "اگر نبود نقش تیپ قائم در عملیات مرصاد دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید و کسی که ایستاد تیپ قائم بود و این در تاریخ می‌ماند".

مسوولان و فرماندهان دوران دفاع مقدس ایستادگی و ایثار رزمندگان استان سمنان را به گونه ای می دانند که در عملیات غرورآفرین مرصاد کمر منافقان را شکست و عملیات فروغ جاودان آنها را به ذلت و حقارت تبدیل کرد.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |

۶ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱