اخبار

برپایی چهاردهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه

برپایی چهاردهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه
چهاردهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه در تاریخ 99/04/25در سالن اجتماعات شورای شهر به ریاست حجت الاسلام و المسلمین فاطمیان برگزار شد.
در نشست چهاردهم شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی فاطمیان امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی اقبالیه پیرامون مباحث قرآنی بویژه طرح ملی قرآنی بشارت 1454 که بیانگر نزول وحی الهی در هزار و چهارصد و پنجاه و چهار سال پیش است، گفت: فرمان و قانون الهی برای بشریت به ارمغان آمده و در حال اجرا می باشد و با گذشت زمان ، نیاز بشر به این قانون اساسی بیشتر می شود .

 امام جمعه شهر اقبالیه افزود: ترویج معارف قرآنی که از طریق شبکه ملی قرآنی در حال اجراست ، بسیار با اهمیت می باشد و ما باید این طرح را بومی سازی و اطلاع رسانی کنیم تا جوانان و خانواده ها از این فرصت فضای مجازی و مسابقه پیامکی طرح 1454 برخوردار شوند و رسانه ها و شبکه های مجازی به این موضوع بپردازند.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهر بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) یک انسان متخلق به معارف قرآنی بود و بندگی غیر خدا را طاغوت می دانست ؛ لذا هرکسی متناسب با مسؤولیتی که دارد ، باید در ترویج معارف قرآنی تلاش کند و در دوران تصدی مسؤولیت از هر کوششی برای خدمت به دین خدا و خلق الله دریغ نکند.

وی ادامه داد: امروز ویروس کرونا نشان داد که مرگ به شخصیت و مقام و منزلت کاری ندارد و  به سراغ همه افراد جامعه می رود و این هشدار به کسانی بود که ادعای قدرت طلبی و استعماری دارند ؛ چرا که یک ویروس 20 میکرونی  که با چشم دیده نمی شود، تمام ابرقدرتها را به زانو در آورده و این خود نشان از قدرت لایزال الهی است .

در ادامه شهریار پرهیزکاری دبیر شورای فرهنگ عمومی اقبالیه در خصوص دستور جلسه  مطالبی را بیان داشت و افزود: ما اجرای طرح  1454 را بصورت بومی در فضای مجازی بصورت مسابقه پیامکی در دست اقدام داریم و این طرح تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی سپس خاطر نشان ساخت: فرهنگ سازی استفاده از ماسک را برای نخستین بار در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار دادیم تا استفاده از ماسک در جامعه نهادینه شود و همه مردم از ماسک استفاده کنند .

دبیر شورای فرهنگ عمومی اقبالیه به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره داشت و گفت: آسیب های اجتماعی در دومین جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی مورد بحث و کارشناسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه شورا مطرح و مورد تصویب اعضا قرار گیرد.

۳۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴