اخبار

شصت و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا برگزار شد

شصت و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا برگزار شد
شصت و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرضا در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، دراین جلسه ابتدا کلیپی درخصوص گرامیداشت روز عفاف و حجاب پخش شد و سپس سعید طبیبیان ضمن عرض سلام و خیر مقدم و تقدیر و تشکر از حضور همه اعضاء و اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: با توجه به شیوع این بیماری وعدم برگزاری برنامه های فرهنگی هنری به صورت حضوری، لازم است که برنامه های مذکور در بستر فضای مجازی برگزار شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرضا در ادامه ازدستگاه های مرتبط درخواست نمود پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه نمایند تا برنامه ریزی لازم جهت اجرای برنامه ها صورت پذیرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید نعمت الله صالح امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن عرض خوش آمد و گرامیداشت روز عفاف وحجاب ، با اشاره به جایگاه فرهنگ عمومی در جامعه گفت: ترویج محسنات و فرهنگ عمومی وظیفه مهمی است که بردوش همه مردم است.

وی افزود: در قضیه شیوع بیماری کرونا جایگاه فرهنگ عمومی مشخص شد و رعایت مسائل بهداشتی  محبت و مهربانی با یکدیگر و مشارکت در امور دسته جمعی از مصادیق فرهنگ عمومی بود که مردم در موج اول بیماری خوب رعایت و همراهی کردند.

در ادامه اعضا به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص عفاف و حجاب و ارائه برنامه ها در بستر فضای مجازی پرداختند.

در پایان اسدی فرماندار شهرستان شهرضا ضمن تبریک هفته شهرداران و دهیاران و گرامیداشت روز عفاف و حجاب گفت: فرهنگ سازی مستلزم گذشت زمان است و نمی‌توان به فرهنگ قالب داد بلکه باید مقدماتی را آماده نمود و تلاش خود را انجام تا به نتیجه برسیم.

وی افزود: باید با برنامه ریزی و تولید محتوا و استفاده از فضای مجازی فرهنگ سازی کنیم و دستگاه ها تولید محتوا بکنند و شهرداری هم پشتیبانی کند، همینطور که در بحث اطلاع رسانی کرونا، اصحاب رسانه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تولید محتوا نقش مؤثری را ایفا کردند، در بحث عفاف و حجاب هم با تشکیل کمیته ای تولید محتوا کنید و در سایر مسائل هم از فضای مجازی استفاده کنید.

در پایان جلسه از برترین های مسابقه پویش نقاشی که در نوروز در پایگاه خبری سینا خبر برگزار شده بود تقدیر شد.

۲۶ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۴۲
دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان |