اخبار

پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدن برگزار شد

پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی  شهرستان فریدن برگزار شد
پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فریدن با دستور فرهنگ سازی در راستای سازگاری و زندگی در شرایط کرونا با حضور امام جمعه، فرماندار و تعدادی از اعضاء شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزار شد.
به گزارش دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهاندر ابتدا ی این جلسه حجت الاسلام سیاوشی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن خیر مقدم به مدعوین مطالبی را در خصوص دستور جلسه شورا بیان داشت و گفت: برای مقابله و بهبود وضعیت کرونا در شهرستان باید بدنبال فرهنگ سازی روشمند در بین مردم باشیم تا بتوانیم ویروس کرونا را مدیریت کنیم.

وی در ادامه به بیان مشکل اساسی موجود در فضای جامعه و شهر پرداخت و گفت: آن چیزی که مردم را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دچار کم توجهی کرده فضای متضادی است که مردم با آن روبرو هستند. چرا که وقتی مردم ببینند در بعضی محیط های اداری و یا سایر اماکن نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند در نتیجه مردم نیز دچار سهل انگاری خواهند شد.

امام جمعه در انتها ضمن درخواست پذیرش مسئولیت از اعضای حاضر در جلسه برای اجرایی کردن برنامه ها، به بیان مصوبات پرداخت و گفت: باید اطلاع رسانی به صورت کامل در سطح شهرستان بخصوص هتل ها و مهانسرا و سایر مکان هایی که اجتماع در آن ها صورت می گیرد انجام شود و بعد از آن نظارت توسط مسئولین انتظامی صورت گیرد و در صورت تخلف با رعایت موازین قانونی برخورد و اجرای حکم شود.

در ادامه سید تقی معین الدینی فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: فرهنگ زندگی با کرونا باید در جامعه نهادینه شود تا بتوان با ادامه سیر عادی مراحل اجتماعی و روزمره در مقابله با این بیماری ایمن بود.

وی بیان کرد: وضعیت کرونا در شهرستان تثبیت شده است و با تلاش‌های کادر درمان و رعایت مردم روند کاهشی دارد اما به معنی مهار کرونا نیست و مردم باید همچنان به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند و تنها برای موارد ضروری از منازل خارج شوند.

فرماندار شهرستان در ادامه گفت: بسیاری از مشاغل با ریسک خطر کمتر به شرط رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده‌اند و نظارت جدی بر این مشاغل از سوی بازرسان ویژه فرمانداری، شبکه بهداشت و اصناف به صورت مستمر ادامه دارد.
فرماندار ادامه داد و گفت: واحدهای صنفی و مشاغلی که به پروتکل‌های بهداشتی توجه نکنند و متعهد به موارد الزامی نباشند مهر و موم می‌شوند.
فرماندار در آخر بیان داشت فاصله اجتماعی باید به صورت جدی رعایت شود و مردم در صورت مشاهده تخلفات و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مشاغل مختلف می توانند به مراتب بالا گزارش دهند.

سپس سیده مریم عبدالهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان به بیان جایگاه رسانه ها در فرهنگ سازی مقابله با ویروس کرونا پرداخت و گفت: رسانه به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای به روز جهت اطلاع رسانی و آموزش در راستای فرهنگ سازی، جهت سازگاری و زندگی در شرایط کرونا می باشد.

وی در ادامه افزود: همانطور که اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در خط مقدم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی قرار داشتند از آنان خواستاریم همچنان با قوت به امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی آحاد جامعه ادامه دهند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی قطع کننده زنجیره این ویروس منحوس در جامعه باشیم.

همچنین در آخر سیده مریم عبدالهی آمادگی بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را جهت همکاری با اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی اعلام کرد.

 
۲۶ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۳۴
دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان |