اخبار

تشکیل کمیته تخصصی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل

تشکیل کمیته تخصصی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل
کمیته تخصصی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان سعید ضابطی از تشکیل کمیته تخصصی مشورتی شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خبر داد و گفت: این نشست با حضور رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه، سرپرست حوزه هنری و مسئول کانون بسیج هنرمندان و دبیرخانه دائمی آئینها و همایش های مذهبی شهرستان در اتاق جلسات این اداره برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل اظهار کرد: هدف کمیته تخصصی ایثار و شهادت، بررسی « راههای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، وضعیت نمادها، و برنامه های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت» در سطح شهرستان دارالشهدای آران و بیدگل می باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل دلایل برگزاری این نشست را علاوه بر پیشنهاد رئیس شورای فرهنگ عمومی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان؛ سرفصل ایثار و شهادت، از سرفصل 10 ابلاغیه شورای فرهنگ عمومی کشور، عنوان کرد.

وی اظهار کرد: سرفصل 10 ابلاغیه شورای فرهنگ عمومی کشور، شامل 3 بند ارتقای سطح آشنایی با تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و رشادتهای مبارزین و رزمندگان، جانبازان و آزادگان و خانواده های معظم شهدا؛ ترویج سیره رفتاری و آموزه های شهدای والامقام در جامعه، برنامه تقویت فرهنگ حماسه و ایثار در جامعه می باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس ساخت نماد ایثار و شهادت و مزین نمودن شهرستان به تصاویر و وصیت نامه های شهدا، هدفمند شدن بودجه فرهنگی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت در شهرستان را امری مهم و ضروری برشمرد.

ضابطی جمع آوری طرح ها و پیشنهادات هنرمندان برای طراحی و ساخت یک نماد واحد ایثار و شهادت در ورودی شهرستان و استفاده بیشتر از ابزار هنر و بهره مندي از ظرفیت هنرمندان شهرستان را از جمله پیشنهاداتی برشمرد که برای تصویب در نشست آتی شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح خواهدشد.

خاطرنشان می شود: شهرستان آران و بیدگل با تقدیم 841 شهید و یک هزار و ۵۰۰ جانباز سرافراز، کسب رتبه اول ایثارگری در کشور با توجه به تعداد جمعیت کشور و شهرستان است که این شهرستان را به دارالشهدای ایران مزین کرده است.

۲۶ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۳۰
دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان |