اخبار

کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان تشکیل شد

کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان تشکیل شد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از تأسیس کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در نخستین جلسه این شورا در سال جاری خبرداد.

میثم نمکی در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان، گفت: فضای مجازی یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی است که در عرصه‌های مختلف اجتماعی فعالیت دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از تأسیس کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در نخستین جلسه این شورا درسال جاری خبرداد و افزود: تقویت هویت دینی و ملی و ارزش‌های انسانی جامعه و مواجه فعال و مبتکرانه درسطح شهرستان و استان و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از فرصت‌های فضای مجازی برای مقابله با تهدیدات در این عرصه از جمله اهداف تشکیل کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی کاشان است.

وی با اشاره به جنگ فرهنگی در فضای مجازی، گفت: کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان با اختیاراتی که دارد می‌تواند در جهت حاکمیت روحیه جهادی و گسترش تعامل وهم افزایی بین دستگاه‌ها و نیرو‌های مردمی و تلاش برای همسو شدن دستگاه‌های فرهنگی غیر دولتی در برنامه‌های حوزه فضای مجازی و ساماندهی برنامه‌ها در این حوزه فعالیت کند.

نمکی همچنین تقویت روحیه ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دین و فرهنگ، ارتقاء محتوای مجالس عزاداری و فرهنگ دین داری و مقابله با خرافات و پیرایه‌های دینی و مذهبی نیز از جمله موضوعات و محور‌ها و مسائلی است که می‌تواند در این کارگروه مطرح شود.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گردآوری مجموعه پیشنهادات و طرح‌های عملیاتی و کاربردی از دیگر فعالیت‌های کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی است.

وی گفت: کار گروه پنج نفره فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی کاشان شامل نمایندگان حوزه و دانشگاه، و دستگاههای فرهنگی هستند که در کنار آن کمیته‌های تخصصی خوراک مناسب حوزه مجازی را فراهم و در اختیار اعضای کارگروه قرار می‌دهند.

۲۶ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۲۲
دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان |