اخبار

پیام دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین به مناسبت روز عفاف و حجاب

پیام دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین به مناسبت روز عفاف و حجاب
محمد حسین اسماعیلی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین پیامی به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب پیامی صادر کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم"

حجاب و عفاف به عنوان دو مقوله با ارزش در جامعه بشری بویژه جوامع اسلامی مطرح می باشد و بطور کل حجاب و عفاف سپری است برای حفظ حریم امنیت و آرامش و اخلاق در بین انسان ها که این موضوع ارتقاء سطح فرهنگ در جامعه را نیز موجب می شود .

انسان ها به طور ذاتی و فطری الگوپذیر بوده و تمایل دارند که ارزش‌ها و ایده های باورمند خود را در جامعه جستجو کنند و از آنجایی که فرهنگ عفاف و حجاب می تواند به عنوان یک محرک موثر در جامعه ضامن دستیابی به اوج کمال و یا رسیدن به زوال و نابودی باشد ، می بایست این الگو را به سوی آمال متعالی سوق داد.

در ترویج و گسترش باورپذیری حجاب و عفاف لازم است تا با اقدامات برنامه ریزی شده و بهره جستن از نماد و الگوهای شایسته که از مهمترین مصادیق آن ها ، ایجاد تنوع در پوشش اسلامی برای بانوان ایران زمین است ، در این راستا قدم برداشت.

اینجانب ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای قیام مسجد گوهرشاد وگرامی داشت این حماسه مردمی، توفیق روزافزون همگان را در سایه عنایات امام عصر (عج) و تبعیت از رهنمودهای حکیمانه مقام

معظم رهبری (مدظله العالی) ، در راستای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش در جهت ارتقاء کیفی آن در جامعه که سلامت رفتار و کردار جوانان این مرز و بوم را تضمین می نماید، از درگاه ایزد منان،

مسألت دارم .

۲۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۰