اخبار

برگزاری نشست 109 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین

برگزاری نشست 109 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در یکصد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: وصیت نامه شهدا که مملو از نکات ایمانی و اخلاقی است باید به عنوان نقشه راه بسیاری از برنامه های فرهنگی قرار بگیرد.

 

محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در یکصد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و مدیران دستگاه های فرهنگی در روز پنج شنبه 99/04/12در محل شبستان مسجد النبی (ص) برگزار شد، بیان داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه شرعی همه ماست که نباید هیچ گاه مورد غفلت قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی قزوین از دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: تاثیرگذاری این دوران و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در این برهه بر مبانی اعتقادی و اخلاقی جامعه ما بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه نسل جدید ما درکی از دوران هشت سال دفاع مقدس نداشته اند، افزود: در گام دوم انقلاب وظیفه داریم تا ابعاد مختلف این دوران را برای نسل نو به خوبی تبیین کرده و این قشر را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم هرآنچه امروز به آن نیازمند هستیم مانند فرهنگ مواسات، همدلی و وحدت، کمک به همنوعان و ایثار و از خودگذشتگی در دوران دفاع مقدس با قوت حاکم بود و امروز باید برای احیا و تقویت آنها تلاش مجدانه کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، افزود: قرآن معجزه جاودانه پیامبر گرامی اسلام(ص) برای هدایت و نجات بشر بود که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمند هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: منشا بسیاری از مشکلات امروز ما در جامعه دور شدن از قرآن و مهجوریت آن است و ما باید با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی و هنری برای ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه 90 درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در حال اجرا است، گفت: نشست های این شورا با بررسی مسایل مهم و روز فرهنگی پیگیری می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه موضوع قبلی این نشست کرونا و مسایل فرهنگی آن بود و در این جلسه نیز موضوع ترویج فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ قرآنی مورد بحث قرار گرفت، گفت: نشست آتی شورای فرهنگ عمومی قزوین نیز با موضوع ماه محرم و آیین های آن برگزار خواهد شد.

۱۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۵۶