اخبار

جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سیروان

جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سیروان
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سیروان، از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه این شهرستان خبر داد.

 


 

محمد حسن ابراهیم بیگی با بیان اینکه مصوبات جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی این شهرستان پیگیری و اجرایی شده است افزود: دستور کار جلسه با موضوع  ترویج فرهنگ الگوی مصرف آب وبرق و مهار تورم در این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 در ادامه جلسه حجت الاسلام فریادی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیروان اظهارکرد: صرفه‌جویی یعنی استفاده مؤثر از آب و جلوگیری از هدر رفت که لازمه داشتن منابع آب کافی برای حال و آینده است که با ایجاد تغییراتی اندک در زندگی روزانه، می توان به این مهم دست یافت و نباید فراموش کرد که صرفه‌جویی در آب معادل است با صرفه‌جویی در انرژی و هزینه ها ست و هدر دادن منابع کنونی، به معنی محروم کردن نسل‌های بعدی از این مواهب الهی است.

 

امام جمعه شهرستان سیروان افزود: مدیریت مصرف آب و انرژی، افکار عمومی و رسانه و با راهبرد استفاده گسترده‌تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی به‌منظور افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرف‌کنندگان آب و برق نسبت به وضعیت منابع، تشریح محدودیت‌ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به آب و برق و ضرورت بسیج همگانی برای بهره‌گیری از فن‌آوری و تجهیزات کاهنده و بهینه‌ساز مصرف از وظایف اداره برق و آب وفاضلاب می باشد.

 

  سپس دکتر  رحیمی مقدم فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز در در خصوص مدیریت مصرف آب و انرژی، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی و تشویق و ترغیب دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و انرژی، تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های تولید، انتقال و توزیع آب و انرژی و ترویج فرهنگ وقف برای اجرای طرح‌های آب، فاضلاب، برق و .. . در شهرستان مباحثی را مطرح نمود.

 

در پایان جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیروان، تصمیماتی  همچون ترویج فرهنگ الگوی مصرف و سیاست های تشویقی از طریق فضای مجازی و تبلیغات محیطی ،چاپ بنر برای آگاه سازی مردم ،ایجاد بازارچه موقت مورد نیاز برای دسترسی آسان بعنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی مورد تصویب قرار گرفت.

۱۰ تیر ۱۳۹۹ ۰۸:۱۹
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام |