اخبار

برنامه های فرهنگی هنری دهه کرامت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تشریح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فعالیت های فرهنگی هنری دهه کرامت در استان را تشریح کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فعالیت های فرهنگی هنری دهه کرامت در استان را تشریح کرد.
تقویت فعالیت های فرهنگی هنری خلاقانه در فضای مجازی از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران است
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع با بیان اهمیت و جایگاه اهل بیت(ع) در بین مردم ایران اسلامی، با تاکید بر ایام دهه کرامت به تبیین برنامه ها و فعالیت های فرهنگی هنری متناسب با این ایام توسط این اداره کل در سطح استان پرداخت.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین با تبیین گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان، گفت: ما با توجه به شرایط پیش آمده توسط ویروس کرونا و لزوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، فعالیت های تدارک دیده شده را تدوین و در حال اجرا هستیم.
 
این مسئول فرهنگی هنری استان، ارائه تبلیغات محیطی، تدوین، محتوا سازی و انتشار مطالب مرتبط در فضای مجازی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری با موضوع دهه کرامت در سطح استان، برپایی نمایشگاه های هنرهای تجسمی متعدد، ارائه مشاوره های مختلف فرهنگی هنری و... با هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری مسابقات شاخص فرهنگی از قبیل مسابقه ادبی (از مهتاب تا آفتاب) ، قرائت زیارت حضرت معصومه از طریق فضای مجازی، جشن‌های میلاد، تجلیل از دختران نمونه، حضور خادمین آستان قدس رضوی در بیمارستان‌ها و قبور شهدای گمنام، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری آیین های جشن تکلیف دختران، برگزاری همایش‌های سبک زندگی رضوی، اجرای نمایش‌های خیابانی، برگزاری مسابقات طراحی پوستر،  آغاز به کار مراکز سینمایی، پایان تصویربرداری از فیلم بلند داستانی پیله و پروانه، برگزاری کارگروه‌های فرهنگی اجتماعی و سلامت زنان و خانواده و... را از اهم برنامه های یاد شده در ایام دهه کرامت برشمرد.
 
وی همچنین از برگزاری جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) پس از ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: این رویداد فاخر و بین المللی به دلیل شرایط ایجاد شده توسط کرونا و اهمیت ویژه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پس از محرم و صفر اجرا خواهد شد.
 
زارع با اشاره به لزوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، تقویت فعالیت های فرهنگی هنری خلاقانه در فضای مجازی را از اولویت های این اداره کل عنوان کرد و اذعان داشت: امیدواریم در شرایط فعلی بتوانیم از تمام خلاقیت های موجود در استان بهره برده و پویایی نو و تازه تری در عرصه فعالیت های دینی، فرهنگی و هنری ایجاد کنیم.
 
شایان ذکر است ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری دهه کرامت از ۳ تا ۱۲ تیرماه در اقصی نقاط استان همزمان با سراسر کشور اجرا می شوند.
۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱