اخبار

برپایی سیزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه

برپایی سیزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه

سیزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی فاطمیان امام جمعه شهراقبالیه در تاریخ 99/03/12 برگزار شد. در این جلسه که در راستای دستورالعمل شورای فرهنگ عمومی شهرستان و اهتمام به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در هفته سوم خردادماه برگزار شد ، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی فاطمیان ضمن تسلیت سالگرد امام راحل عنوان کرد: قبل از انقلاب، امام در نجف زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را مهیا کردند و وعده الهی برآن تعلق گرفت که بعد از 15 سال دوری از کشور ، با تلاش و همت بلند خود سرنوشت اسلام و مردم ایران را رقم بزنند. 

امام جمعه شهراقبالیه افزود: اجرای خوب طرح رزمایش مومنانه ، مقام معظم رهبری را خوشحال کرد و مردم کشور به خوبی از این طرح همدلی و مواسات استقبال کردند و ستاد و اعضای فعال و گروه های جهادی بنحوی مطلوب توانستند در ایام ماه ضیافت الهی در قالب بسته های حمایتی در چند مرحله با شناسائی  به موقع آسیب دیدگان ، این بسته های معیشتی را توزیع کنند.

سپس دبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی ، شهریار پرهیزکاری ، بیان داشت: دستور جلسه ما در خصوص هماهنگی و برنامه ریزی مناسب جهت تجدید میثاق با آرمان های امام و انتقال این ارزش ها به نسل جوان جامعه است و این از مهمترین مولفه های پیش رو در آستانه سالگرد امام خمینی (ره) می باشد .

دبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی در ادامه سخنان خود از موضوع ایثار به عنوان یک سرمایه اجتماعی یاد کرد و پیرامون این موضوع ،  طرح رزمایش مومنانه و مواسات و همدلی مردم در ایام سخت زندگی کرونایی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: ایثار اجتماعی بزرگترین سرمایه جامعه است و این ایثار و گذشت در 8 سال دفاع مقدس نیز موجب پیروزی رزمندگان و ملت ایران شد.

پرهیزکاری در ادامه از همگان خواست که در ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی ، بیشتر تلاش و همت کنند تا نسل جوان جامعه با این فرهنگ کهن و ماندگار آشنا شوند چراکه اکنون جامعه امروزی ما به این مولفه فرهنگی بیش از پیش نیازمند است .

۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۲۳