اخبار

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی:

برنامه های ویژه دهه کرامت در کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار می شود

برنامه های ویژه دهه کرامت در کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار می شود
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه دهه کرامت در حقیقت یادواره‌ای از بزرگی خاندان اهل بیت(ع) و تجلی کمالات انسانی است، گفت: برنامه های متنوعی ویژه دهه کرامت در کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار می شود.

«محمد ابدالی تکلو» با بیان اینکه کرامت قبل از هر چیزی دینداری و دوری از گناه و بخل داشتن نفس اماره و کوچک شمردن دنیا را شامل می شود که اهل بیت عصمت و طهارت هر کدام شان به خصوص حضرت امام رضا(ع) جامع این صفات بودند، گفت:یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که مردم نسبت به ایام ولادت‌ها و شهادت‌های حضرات معصومین(ع) توجه و دقت ویژه‌ای دارند که یکی از این موقعیت‌های زمانی بسیار پر خیر و برکت، ایام دهه کرامت است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید توجه داشت که امامان ما به خصوص حضرت امام رضا(ع) کرامات بسیاری دارند و این کرامات به عنوان اعجاز شناخته می شوند، افزود: دهه پر خیر و برکت کرامت در حقیقت یادواره‌ای از بزرگی خاندان اهل بیت(ع) و تجلی کمالات انسانی در وجود خواهر و برادری از نسل پیامبر است که همچنان در صفحات تاریخ می درخشد.

وی ادامه داد: نامگذاری دهه اول ماه ذی‌العقده به دهه کرامت که مزین به تولد حضرت معصومه و امام رضا (ع) است، تبلور منزلت، عزت، شرافت، انسانیت، رافت، مهربانی، احسان، جوانمردی و سخاوت است که از درگاه این خواهر و برادر سرچشمه می‌گیرد و برکات وصف ‌ناپذیری را به همراه دارد.

ابدالی تکلو با تاکید بر اینکه جشن های دهه کرامت با رعایت پروتکل های بهداشتی در کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار می شود، اظهارکرد:پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در مساجد و فضای مجازی، برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت مجازی، راه اندازی کاروان شادی بچه های مسجد، اجرای گروههای سرود کانون در فضاهای باز و برگزاری مسابقه چهل حدیث بخشی از برنامه های کانون های مساجد در دهه کرامت است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی اظهارکرد: تکریم دختران نشانه خانواده فاطمی، در شادی اهل بیت شاد باشید، مدافعان سلامت رهروان ایثار و شهادت، خانواده مهدی محور جامعه مهدوی، امامزادگاه الگوی تمدن دینی و ولایت پذیری، حضرت شاه چراغ (ع) اسوه عدالت و امین ولایت، تشکلهای مردمی جهادگران خدمت و سلامت، رفاه و امید در سایه جهش تولید، شهدا و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب، خادم الرضا شهید سلیمانی الگوی خادمان اهل بیت (ع) و امام رضا (ع) امام رافت و مهربانی نام روزهای دهه کرامت است.

وی بیان کرد: همه بنی آدم بر اساس کلام خدا از کرامت ذاتی برخوردار هستند و باید این داشته را به فعلیت برسانیم و همگان می دانیم الگوهای کرامت انسانی، اهل بیت (ع) هستند، اینها چهره هایی هستند که راه نیل به کرامت بالفعل را به ما می آموزند و مسیر هدایت را با گفتار و اعمال برای ما منور کرده اند.

ابدالی تکلو با اشاره به اینکه پایه و اساس فرهنگ دینی ما بحث کرامت است و همه باید دست به هم دهیم هرچه بیشتر از این دهه که پیش رو داریم بهترین استفاده را کنیم، افزود: اتحاد، انسجام، تبادل افکار و همکاری بهترین راه برای برگزاری جشن های دهه کرامت است.

۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی |