اخبار

ضرورت تعیین راهکارهای عملی برای تقویت همدلی و اتحاد در جامعه

ضرورت تعیین راهکارهای عملی برای تقویت همدلی و اتحاد در جامعه
«فتح اله حقیقی» بر ضرورت تعیین راهکارهای عملی برای تقویت همدلی و اتحاد در جامعه تاکید کرد و گفت: آسیب شناسی مسائل اجتماعی با اولویت بندی در شرایط کرونا انجام شود.

به گزارش روابط عمومی استان زنجان؛استاندار زنجان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان اظهار کرد: بایستی واقعیت ها را پذیرفت و برای آن برنامه ریزی کرد، به عنوان مدیر و مسئول در جامعه برای رسیدگی به مشکلات مردم باید مرکز آلام و دردهای مردم بود.

فتح الله حقیقی ادامه داد: زمانی می توان سیاست گذاری کرد و خروجی داشت که از نزدیک در جریان امور قرار گرفت؛ برای داشتن خروجی و نتیجه مطلوب باید کارها را دنبال و نتیجه را برای مردم اطلاع رسانی کرد.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در بخش های مختلف مورد بررسی قرار گیرد، گفت: به همین منظور دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، دبیرخانه صیانت از خانواده، دبیرخانه مقابله با مواد مخدر و دبیرخانه شورای اجتماعی جلسه مشترکی را ترتیب دهند.

استاندار زنجان هدف از برگزاری این جلسات را جلوگیری از اجرای برنامه های موازی عنوان کرد و گفت: برنامه مصوب در جلسه مشترک این دبیرخانه ها با تمام امکانات مورد نیاز اجرایی خواهد شد.

حقیقی بر ضرورت تعیین راهکارهای عملی برای تقویت همدلی و اتحاد در جامعه تاکید کرد و گفت: آسیب شناسی مسائل اجتماعی با اولویت بندی در شرایط کرونا انجام شود.

وی با بیان اینکه زنجان مهد خیرین و کمک های خیرخواهانه است، افزود: با شیوع ویروس کرونا خیرین در قالب پویش های متعدد به یاری بیماران و نیازمندان شتافتند که قابل تحسین است ولی لازم است تا این پویش ها هدایت شود تا خروجی کار اثربخش تر شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه کرونا بر روحیه مردم اثرگذاشته است، بر تلطیف عواطف مردم توسط رسانه ها تاکید کرد و گفت: لازم است تا رسانه ها برای ایجاد نشاط و امید به میدان بیایند.

حقیقی با اشاره به اقدامات ماندگار کارگروه رفع موانع تولید در استان ادامه داد: استان زنجان پتانسیل بالایی در بخش نیروهای مردم، هیات های مذهبی، نخبگان وجوانان دارد وقتی از این پتانسیل ها استفاده شود، خروجی کار مشخص می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان هم در سخنانی به شرایط موجود در کشور اشاره کرد و گفت: در این شرایط باید از ظرفیت هنرمندان به عنوان مداخله کننده در حوزه فرهنگی استفاده کرد.

خدابخش مرادی خاطرنشان کرد: می توان از ظرفیت هنرمندان برای ایجاد شور نشاط در جامعه با توجه به وضعیت روحی و روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا استفاده کرد.

وی از تدوین سند وظایف دستگاه ها برای ایجاد آرامش در دوران کرونا خبر داد و گفت: ماموریت های هریک از این دستگاه برای ایجاد آرامش در استان در این دوران تعیین شده است.

۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۵۵