اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل:

نخبگان باید در سراسر کشور مورد حمایت قرار گیرند

اردبیل
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در نشست با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر ضرورت حمایت از نخبگان تاکید کرد.
به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در نشستی که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و استاندار اردبیل برگزار شد، خواستار توجه ویژه مسئولین به استان اردبیل شد و گفت: نخبگان باید در سراسر کشور مورد حمایت قرار گیرند.

وی استان اردبیل را دارای اساتید و نخبگان برجسته عنوان کرد و گغت: این پتانسیل بالا باید در راستای جهش تولید و عمل به منویات مقام معظم رهبری در جهت رشد اقتصادی کشور حمایت و استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان، معاونت علمی و فناوری را جزو حساس‌ترین مسئولیت‌ها دانست و تصریح کرد: غفلت از علوم در گذشته را جبران باید با تلاش و کشف استعدادها جبران کرد، چرا که غفلت از علم موجب شده در طول تاریخ ضربه‌های بسیاری برای کشورمان از تمامی جهات وارد شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل شاهان گذشته را نسبت به علم و جایگاه آن غافل و بی‌توجه دانست و بیان کرد: اگر در زمان شاهان گذشته به علم ارزش قائل می‌شدند داشته‌های ما به یغما نمی‌رفت. وی ارج نهادن به علم را موجب پیشرفت کشور دانست و افزود: در زمان صفویه علم جایگاه خود را پیدا کرد و ارج نهادن به جایگاه علم و علما در کشورمان اتفاق افتاد و کشور ایران شاهد پیشرفت‌های علمی بسیاری در آن دوران شد.

وی اقتصاد مقاومتی را مقاومت در برابر شکنندگی‌ها دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت مسئولین و همت جوانان و نخبگان می‌توانند کشور را از مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه نجات دهند.

آیت الله عاملی د ادامه سخنان خود به اهمیت وظایف دانشگاه‌ها در قبال آموزش علمی و تربیتی دانشجویان اشاره کرد و گفت: باید بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان مرکزی باشد که نتیجه علم آموختگی دانشجویان را به مردم ارائه دهد  در غیر این صورت می‌توان گفت که تلاش دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات مردم و خدمت به جامعه عقیم مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان خواستار وام‌های ارزان قیمت برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از معاونت علمی رئیس جمهور شد و گفت: می‌خواهیم سهم دولت در صندوق نوآوری که در استان اردبیل راه اندازی می‌شود محسوس باشد.

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵