اخبار

دویست و سی و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان

دویست و سی و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان
دویست و سی وسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان در تاریخ 99/3/3 با دستور کار ذیل برگزار گردید:
1. گزارش طرح پایتخت کتاب (در راستای اجرای مصوبات جلسه 231 شورا)
2. تبیین موضوع نامگذاری اماکن و ... به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
3. گزارش کارگروه فرهنگی ارتباطی پیرامون طرح ارتقای سواد رسانه ای مردم کرمان (در راستای اجرای مصوبات جلسه 232 شورا)

دویست و سی و سومین جلسه  شورای فرهنگ عمومی استان کرمان به ریاست حضرت حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کرمان و با حضور  جناب آقای دکتر فدایی استاندار محترم کرمان و  اعضای محترم شورا  در تاریخ 99/3/3 در محل سالن شهید مرتضوی استانداری  برگزار گردید.

در ابتدای جلسه  جناب آقای علیزاده دبیر شورا ضمن عرض خیرمقدم به اعضای محترم ، گزارشی اجمالی از  جلسات شورای فرهنگ عمومی استان ، شهرستانها و کارگروه های شش گانه شورا در سال گذشته ارائه داد و گفت :«در سال گذشته 134جلسه شورا در سطح استان برگزار شده است و  گروه سیاستگذاری و نظارت شورا و کارگروه های شش گانه ی شورا در سال اخیر جلسات کارشناسی متعددی برگزار کرده اند .»

سپس حجت السلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه محترم کرمان و رئیس شورا به فعالیت کارگروهها و ماموریت های آنان اشاره کرد و گفت:« مهم ترین ماموریت کارگروه ها شناسایی اولویت ها و ارائه طرح و برنامه اجرایی در این خصوص است » .ایشان با اشاره به مشکلاتی که در کارگروه ها وجود دارد از اعضای شورا خواست تا به نمایندگان خود در کارگروه ها در خصوص غیبت غیر موجه تذکرات لازم را بدهند. ایشان همچنین در مورد طرح های پیشنهادی کارگروه ها گفت طرح هایی در گروه سیاستگذاری و نظارت شورا تایید می شوند و به صحن علنی شورا می آیند که عقبه کارشناسی قوی داشته باشند.

در ادامه جناب آقای حسین زاده معاون محترم فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از روند انجام کار در راستای اجرای مصوبات جلسه 231 شورا مبنی بر کاندیداتوری شهر کرمان در سال 1400 برای پایتختی کتاب ایران ارائه داد.

سپس جناب آقای جهانشاهی معاون محترم فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان از اقدامات شهرداری در راستای عملیاتی شدن طرح پایتخت کتاب ایران در کرمان گفت و  به 30 پروژه شهرداری در حوزه کتاب اشاره کرد و از دستگاههای ذیربط خواست جهت تحقق این طرح ، موضوع پایتختی کتاب ، را اولویت دستگاه خود قرار دهند.

در همین راستا جناب آقای دکتر فدایی استاندار محترم کرمان پیشنهاد داد تغییرات شاخص سرانه مطالعه کتاب قبل و بعد از اجرای طرح پایتخت کتاب در کرمان مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد .

در ادامه بحث تبیین موضوع نامگذاری اماکن و ... به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط جناب آقای دکتر بصیری معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان مطرح شد در پایان مقرر شد ستاد اجرایی برنامه های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرایندی را برای نام گذاری اماکن و ... به نام این شهید بزرگوار تدوین نماید تا از طریق شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری نسبت به پیگیری و اجرای آن اقدام گردد.

 

۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۲۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان |