اخبار

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بابلسر

توسعه برنامه های فرهنگی در سواحل دریا باید در جهت تکریم از مسافران باشد

..
توسعه برنامه های فرهنگی در سواحل دریا باید در جهت تکریم از مسافران باشد

 قدرت اله یوسفی رئیس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر ضمن تبریک و تهنیت عید سعید فطر و مناسبتهای گذشته و پیش رو به بیان اهداف و وظایف شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک شورای اثربخش که وظیفه سیاستگذاری، برنامه ریزی و رصد کلیه فعالیت های فرهنگی شهرستان را بر عهده دارد؛ پرداختند. سپس به بیان مشکلات و معضلات عمده شهرستان بابلسر در شرایط و وضعیت موجود کرونایی اشاره کرده و افزودند که علی القاعده جلسه شورا بایستی ماهانه تشکیل شود اما به دلیل پاره ای از مشکلات و به ویژه وضعیت کرونایی  ، این جلسه برگزار شده است . بنابراین دستور جلسه امروز را ، با عنایت و اهمیت به شرایط فعلی ، شهرستان تعطیلات گذشته و پیش رو و علی الخصوص سواحل دریا در تابستان پیش رو ؛ با هماهنگی امام جمعه و ریاست محترم شورای فرهنگ عمومی معضلات فرهنگی دریا را ، انتخاب کردیم. بنابراین نظرات و دیدگاههای خویش را ، پیرامون مباحث فوق ، مطرح فرمایید.

آنگاه حجت الاسلام والمسلمین قلی پور امام جمعه و رئیس محترم شورای فرهنگ عمومی ضمن قدردانی از همراهی اعضای شورای فرهنگ عمومی و با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی در زمان کرونا و تهنیت شهادت دکتر ربیعی ( شهید مدافع سلامت ) ، به اهمیت توجه به شعار سال ( جهش تولید ) اشاره کرد و اظهار داشت: کروناویروس آسیب های زیادی را در بخش های مختلف وارد کرده اما در عین حال فرهنگ زیبای مواسات ، همدلی و احساس مسئولیت به ویژه در بین جوانان به تصویر کشیده شد. ایشان افزودند: فرهنگ عمومی یک جلسه بسیار مهم بوده و مصوبات آن لازم الاجرا است. امام جمعه بابلسر با اشاره به اینکه ساحل بابلسر یک موهبت الهی است ؛ افزودند : تا زمانیکه اقدامات مسئولین در سطح سواحل در تمام موضوعات فاقد پیوست فرهنگی باشد با مشکل جدی مواجه هستیم. ایشان با اشاره به حضور مسافران از اقصی نقاط کشور به بابلسر و لزوم اجرای برنامه های فرهنگی مناسب برای تکریم مسافران گفتند: تکریم مسافر باید با برنامه باشد و اگر برنامه ریزی درستی صورت نگیرد، شاهد اتفاقات ناگوار خواهیم بود. امام جمعه بابلسر با اشاره به اقدام وقیح آمریکا در تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: حساسیت دشمن حاکی از عملکرد درست نیروی انتظامی عزیز است و آمریکا بداند هرچه قدر با یک مجموعه دشمنی کند محبوب تر و اقتدارش را حفظ خواهد کرد.

سپس جناب آقای حسن زاده فرماندار محترم بابلسر با اشاره به شیوع کروناویروس و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام بخش های جامعه به ویژه در سطح سواحل اظهار داشت ؛ با تلاش همه جانبه تمام اقشار به ویژه کادر پزشکی و درمانی در بحث کرونا توانستیم به یک ثبات برسیم اما همچنان خطر ایجاد پیک دوم کرونا در سطح شهرستان وجود دارد و همه باید رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند. فرماندار بابلسر افزودند: در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در سطح سواحل شهرستان بابلسر صورت گرفته و باید تلاش کنیم تا این موضوع امسال نیز تحقق پیدا کند. ایشان ادامه داد: هنوز دستورالعملی برای اجرای طرح دریا در سطح سواحل به ما ابلاغ نشده اما به شهرداری ها اعلام کردیم تا آمادگی لازم را ، برای اجرای طرح ها برخوردار باشند. 

۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۵۹
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی مازندران |