اخبار

امام جمعه قزوین: روحیه همدلی، ایثار و کمک به دیگران در جامعه تقویت شده است

امام جمعه قزوین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بیان داشت: علیرغم آسیب های ناشی از تهدید بیماری کرونا در این ایام شاهد ایجاد فرصتی برای تقویت روحیه همدلی، ایثار و جاری شدن کمک های مومنانه در حمایت از آُسیب دیدگان هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به نقل از خبرگزاری مهر جلسه شورای فرهنگ عمومی استان شنبه 13 اردیبهشت ماه  با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی در شبستان مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در این جلسه با اشاره به نعمت‌های ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان دعوت شده ایم در یک سفره الهی حضور یابیم و از نعمت‌های آن بهره مند شویم و انسان‌های هوشمند و متقی بیشترین بهره را خواهند برد.

عابدینی بیان داشت: در این ماه سفارش شده که تلاوت قرآن جدی گرفته شود زیرا آیات قرآنی نجات بخش و بهار دل‌ها است و هر آیه مانند نهالی است سرزمین دل ما با این نهال‌ها سرسبز می‌شود و بهترین زمان انس گرفتن با کتاب الهی همین ماه رمضان است.

عابدینی در ادامه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: هر چند این ویروس آسیب‌های زیادی به مردم وارد کرد و یک تهدید محسوب می‌شود اما فرصت‌هایی هم برای ما ایجاد کرد که باید به آن نیز توجه کنیم.

وی بیان کرد: مواسات و همدلی مومنانه از نکات مثبت این بیماری بود که بار دیگر کمک کرد تا گروه‌های مختلف جامعه به هم نزدیک شده و به فکر هم باشند و به آُسیب دیدگان کمک کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآور شد: همدلی و مواسات همان آثار انقلاب است و این که از اقشار مختلف مردم اعم از مدیران، کارمندان، کارگران، روحانیون، امام جمعه و جماعات، بسیج و سپاه پای کار آمدند تا به دیگران کمک کنند ارزشمند است.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: در این امر خداپسندانه باید مساجد محور باشد و مصلی‌ها کانون جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی باشد.

وی از جامعه پزشکی تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: از جامعه پزشکی و کادر درمانی، نیروهای نظامی و انتظامی، حوزویان و هیئت‌های مذهبی تشکر ویژه داریم.

امام جمعه قزوین از خدمات نیروهای شهرداری بویژه سازمان آرامستان ها تشکر ویژه کرد و گفت: شاید اولین استانی بودیم که تغسیل اموات کرونایی را انجام دادیم و در این میان طلاب جهادی هم نقش داشتند و این کار در تسکین خانواده‌های داغدیده مؤثر بود.

عابدینی تصریح کرد: مهمترین دغدغه برخی شاید این نکته بود که نتوانستند برای اموات خود مجلس ترحیم بگیرند و غم و اندوه آنها مضاعف شد که با کمک طلاب و روحانیون جهادی به صورت مجازی نسبت به قرائت فاتحه و دعا اقدام شد تا تسکینی باشد.

اما جمعه قزوین در ادامه توجه به عفاف و حجاب را در جامعه مهم دانست و گفت: در این حوزه کارهای خوبی شده است و باید تداوم یابد.

۳ خرداد ۱۳۹۹ ۰۷:۵۸