اخبار

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک :

آنچه که امروز حلقه گمشده ما در حوزه فرهنگ است این است که متاسفانه آنگونه که باید و شاید به باور ها پرداخته نشده و ما با بحران هویت مواجه هستیم.

آنچه که امروز حلقه گمشده ما در حوزه فرهنگ است این است که متاسفانه آنگونه که باید و شاید به باور ها پرداخته نشده و ما با بحران هویت مواجه هستیم.

محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک در سال 1399 بیان داشت: معتقدم وجود حجت الاسلام و المسلمین میر امینی با دیدگاه های روشن گرانه شان یک فرصت بسیار ارزنده در شهرستان آبیک است.

وی افزود: ما توقع داریم که شورای فرهنگ عمومی برنامه محور بوده و با دستور جلسات مشخص و خروجی های تاثیرگذار معینی کار کند بطوری که خروجی آن را جامعه لمس کند.

اسماعیلی افزود: در خصوص فرهنگ بحث و تبادل نظر بسیار شده است ولی آنچه مشخص است این است که امروزه فرهنگ آنقدر که در زبان ها و گفتار ها مشاهده می شود در عملکرد وجود ندارد و ما می بینیم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ واقعا مظلوم است.فرهنگ در واقع شاخصه هر ملتی است و ما اگر فرهنگ را از جامعه و ملتی بگیریم مطمئناً هویت آن ملت را زیر سوال برده ایم.

وی اظهار داشت: آنچه امروزه در دنیای مدرنیته با آن مواجه ایم بحث بحران هویت است؛ وقتی موضوعی به نام دهکده جهانی مطرح می شود یعنی تمام فرهنگ ها در ذیل فرهنگی به نام فرهنگ غرب برود و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری از آن به شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی نام می برند.

اسماعیلی ابراز کرد: ما در حقیقت باید بتوانیم فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود را حفظ کرده و سبک زندگی ایرانی اسلامی را در جامعه مان ساری و جاری داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یاداور شد: شورای فرهنگ عمومی در هر شهر و شهرستان یا استانی باید نسبت به بررسی فرهنگ عمومی در منطقه خود اقدام جدی کند و ما این کار را در استان قزوین شروع کرده و رصدخانه فرهنگی را در استان راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم سرمایه های اجتماعی و فرهنگی را در استان احصا کنیم و بر اساس آن برای شکل دهی سند توسعه و تحول فرهنگی استان هدف گذاری نماییم.

وی عنوان داشت: در شهرستان آبیک نیز با تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که وجود دارد، شورای فرهنگ عمومی باید به عنوان ستاد فرهنگی این شهرستان اولویت های فرهنگی منطقه خود را احصا کند و بر اساس آن اولویت ها برنامه ریزی نماید تا بتواند آن مشکلات را گام به گام حل کند.

 

۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰