اخبار

شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران برگزار شد

شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران برگزار شد
برنامه های فرهنگی باید در جهت جذب و هدایت مردم به خصوص جوانان به سوی تقوی و پرهیزکاری باشد

شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران در تاریخ 31/1/99 در مازندران برگزار شد.

آیت اله محمدی لائینی رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران ، ضمن تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان در جلسه و تبریک سال نو و همچنین تقدیر از همه­ی آنهایی که در جبهه سلامت  در مقابله با شیوع ویروس کرونا تلاش و زحمت کشیده اند ؛  بیان فرمودند این اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال 1399 که به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد ، لذا آرزومندیم انشاالله خداوند به همه ما توفیق دهد تا در راستای اهداف شهدا ، ارزشهای والای انقلاب اسلامی ، منویات حضرت امام (ره ) ومقام عظمای ولایت  و حضرت ولی عصر (عج) بتوانیم امسال را با موفقیت پیش ببریم تا جهش تولید را عملیاتی  و موجب رضایتمندی رهبر معظم انقلاب بشویم . ایشان ادامه دادند ماه مبارک رمضان در پیش است و دستور جلسه ما در دو بخش است که  در ارتباط با این ماه الهی است به تعبیر مقام معظم رهبری ؛ ماه رمضان ، ماه فرصت ها است ماه روزه ، ماه عبادت  ، ماه بندگی ، و ماه  و بذل و بخشش و کرامت انسانی است ماهی است که می توان در ابعاد مهم فرهنگی کارهای زیاد کرد تا انسان­های تشنه را به سوی تقوای الهی هدایت نماییم . رئیس شورای فرهنگ عمومی افزودند در طول تاریخ کارهای بزرگ فرهنگی شکل گرفته است که می توان به مواردی چون ؛ فرهنگ عبادت ، فرهنگ توسل به اهل بیت (ع) ، فرهنگ ایثار ، فرهنگ تعاون و کمک به دیگران و  . . . اشاره کرد . بنابراین ما باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی برای تقویت فرهنگ عمومی جامعه هدف ، با مهندسی  و جانمایی های مناسب برنامه های فرهنگی در طول ماه مبارک رمضان ، موجب جذب و هدایت مردم به خصوص جوانان به سوی تقوی و پرهیزکاری شویم .

 عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران طی سخنانی بیان داشتند با عنایت به شرایط بوجود آمده در تقابل با شیوع ویروس کرونا و در بحث فاصله گذاری اجتماعی ، می بایست تدبیری اتخاذ گردد تا تولید و اجرای برنامه های فرهنگی ادامه یابد لذا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایام ماه ضیافت الهی برنامه های بسیار خوبی را در فضاهای مجازی که دارای مخاطبان زیادی است طراحی و در دست اجرا دارد که مهمترین این برنامه ها ؛ برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی نسیم قدر است که در رشته های مختلف فرهنگی و هنری مخاطبان خود را در فضای مجازی دعوت به شرکت در جشنواره نموده است

دبیر شورای فرهنگ عمومی اشاره داشتند در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری باید از خرد جمعی استفاده نمود  تا طرح های نو و بدیع برای نیل به اهداف فرهنگی تولید و مورد استفاده همگان قرار گیرد.

۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۱۴