اخبار

هویت هر جامعه، کشور و سرزمینی به فرهنگ آن سرزمین وابسته است .

هویت هر جامعه، کشور و سرزمینی به فرهنگ آن سرزمین وابسته است .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آوج بیان داشت: هویت هر جامعه، کشور و سرزمینی به فرهنگ آن سرزمین وابسته است و درون مایه هر ملتی که می توان آنرا به‌ نام یک ملت شناخت، فرهنگ آن است بنابراین جایگاه فرهنگ بسیار مهم است.

 

محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آوج بیان داشت: بسیار خرسندیم که در دوره جدید ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آوج توانستیم جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان را برگزار کنیم و امیدواریم این جلسات با قدرت و قوت ادامه یابد..

وی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه و بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان و به ویژه لیالی قدر بیان داشت: بحث فرهنگ بحث بسیار با اهمیتی است و همه ما نیز اذعان داریم که هویت هر جامعه ، کشور و هر سرزمینی به فرهنگ آن سرزمین وابسته است و درون مایه هر ملتی که می توان آن را به‌ نام یک ملت شناخت ، فرهنگ آن است بنابراین جایگاه فرهنگ بسیار مهم است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند "همه امور همچون سیاست اقتصاد  و ... در ذیل فرهنگ است" و این بیانگر این است که باید توجه بسیاری را به حوزه فرهنگ داشته باشیم ولی  متاسفانه از مسائل فرهنگی بسیار غفلت کرده ایم.

اسماعیلی خاطرنشان ساخت: با توجه به پشتوانه قوی که ما در حوزه فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی داریم باید جایگاه ما در حوزه فرهنگ جایگاه بسیار رفیعی باشد و امیدواریم که در درجه اول همه ما مسئولین به اهمیت حوزه فرهنگ پی برده و آن را درک کنیم و سپس بر اساس آن اقدام نماییم.

 اسماعیلی تاکید داشت: آنچه که اهمیت دارد این است که در حوزه فرهنگ، یک متولی خاص وجود ندارد و همه دستگاه ها باید در این حوزه فعالیت کنند تا یک هم افزایی در حوزه فرهنگی به وجود آید و باید یک مرجعیت فرهنگی در حوزه فرهنگی وجود داشته باشد و از اقدامات جزیره ای در این حوزه به شدت پرهیز شود چراکه اگر هر یک از ما به تنهایی به سلیقه خود به انجام کار فرهنگی بپردازیم این خود آفت فرهنگ به حساب خواهد آمد لذا به همین دلیل برای ایجاد یک مرجعیت فرهنگی، یک ستاد فرماندهی فرهنگی به نام شورای فرهنگ عمومی ایجاد شده است..

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۳۷