اخبار

کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی قزوین راه اندازی شد .

کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی قزوین راه اندازی شد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در نشست 108 شورای فرهنگ عمومی استان گفت: کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی قزوین به منظور ورود جدی‌تر به مسائل و معضلات استان با عضویت اعضا راه اندازی شد.

 

 

محمدحسین اسماعیلی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان روز شنبه 13 اردیبهشت در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در شبستان امیرالمومنین (ع) برگزار شد، افزود: کارگروه دین، مسجد و فرهنگ، کارگروه نوجوان، مدرسه، کودک و فرهنگ، کارگروه ورزش و جوانان، کارگروه دانش، پژوهش دانشگاه و فرهنگ، کارگروه هنر و رسانه، کارگروه بانوان، عفاف و حجاب و کارگروه کارمندان، اصناف و بسیج زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی کار خود را آغاز می‌کند.
وی اضافه کرد: این کارگروه‌ها بر اساس بند سه ماده سه شورای فرهنگ عمومی با هدف بررسی دقیق و کارشناسی ‌از موضوعات و مسائل استان راه‌اندازی شده تا نتیجه آن برای تصویب در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.
اسماعیلی به ۳۰ مصوبه در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی سال گذشته اشاره کرد و گفت: از تعداد مصوبات سال گذشته، ۲۵ مصوبه تاکنون اجرایی شده و پنج مصوبه درحال پیگیری است.
این مسؤول تصریح کرد: تدوین سند توسعه فرهنگی استان و تشکیل رصدخانه سرمایه اجتماعی و فرهنگی که قراردادهای آن با جهاد دانشگاهی و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین منعقد شده است، از مهم‌ترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی سال گذشته بود که امسال اجرایی می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در ادامه به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در حوزه وظایف فرهنگی عمومی دستگاه‌های استان تصمیمات بسیار خوبی مصوب شده و درحال انجام است.
اسماعیلی به رزمایش همدلی و کمک مومنانه در ایام کرونا پرداخت و گفت: در این دوران شاهد نقش پررنگ فرهنگ در همه حوزه‌های اجتماعی بودیم و سرمایه اجتماعی، مشارکت عمومی و روحیه همراهی نشان داد که ابزارهای فرهنگی و هنری برای تاب آوری جامعه در این دوران بسیار خوب مورد استفاده قرار گرفته‌اند .

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۰۸