اخبار

استاندار قزوین در جلسه 108 شورای فرهنگ عمومی استان : دوران پساکرونا نیازمند برنامه ریزی اصولی است .

استاندار قزوین در جلسه 108 شورای فرهنگ عمومی استان : دوران پساکرونا نیازمند برنامه ریزی اصولی است .
جمالی پور استاندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی قزوین بیان داشت: همانگونه که با انسجام همه جانبه بیماری کرونا را کنترل کردیم، با حفظ وحدت و همبستگی بیشتر باید برای دوران پسا کرونا هم برنامه ریزی و تدبیر کنیم.

 

 

هدایت الله جمالی پور در این نشست گفت: خوشبختانه پس از شیوع ویروس کرونا همدلی مردم بسیار خوب بود و این موضوع به سرعت در استان مدیریت شد و در شرایطی که می‌توانستیم به یک استان بحرانی تبدیل شویم اما شرایط کنترل شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه هیچ فوتی نداشتیم و بیش از ۶۰ درصد کاهش ابتلا داریم که این کار با تلاش کادر درمانی و پزشکی و همکاری مردم حاصل شده و امیدواریم تا پایان ماه رمضان شرایط بهتری پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: در کشور نیز وضعیت خوبی داریم و در حالی که در بدترین شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی هستیم ، اما در مقایسه با کشورهای اروپایی موفق عمل کردیم و امروز ایران اسلامی در کنترل و مدیریت بیماری کرونا پیشتاز است.

 

جمالی پور گفت: امروز کشورهایی چون ایتالیا، آلمان، فرانسه و آمریکا تسلیم کرونا شده اند و مدیریت منطقی نداشته اند ؛ اما در ایران با کمک مردم و همدلی همه جانبه اتفاق بزرگی رخ داد و گزارش سازمان بهداشت جهانی هم بر این موفقیت تاکید دارد.

استاندار قزوین یادآور شد: از همراهی مردم سپاسگزاریم که با فرهنگی مبتنی بر دین در کمک مومنانه همه پای کار آمدند و هیات‌های مذهبی، امام جمعه، طلاب و روحانیون، کارمندان ، کسبه، بازاریان، صنعتگران وکارگران همه آمدند و با یک فرهنگ غنی در کنار هم قرار گرفتند و کمک صدا و سیما و رسانه‌ها نیز در اطلاع رسانی و انسجام بخشی ، بسیار مؤثر بود.

وی اظهار داشت: تحرک دشمن این روزها زیاد است ؛ زیرا موفقیت ما را بر نمی‌تابند .  البته گاهی ما هم حرف بی ربط می زنیم و بهانه دست دشمن می‌دهیم تا ما را به چالش بکشند و ما باید مراقب این تخریب‌ها باشیم.

جمالی پور گفت: باور داریم که ظرفیت دین در جامعه زیاد است و باید از آن استفاده کنیم تا همبستگی اجتماعی، اقتصادی تقویت شود.

 

 

استاندار قزوین تصریح کرد: قرار نیست مساجد تعطیل شود بلکه تجمع ممنوع شده است ؛ لذا باید مساجد محور شود و با حضور روحانی در مساجد نسبت به پخش اذان و دعا و نیایش اقدام شود تا پیوند مردم و مساجد قطع نشود.

جمالی پور اضافه کرد: آنچه ما را در برابر حجم سنگین تخریب دشمن مصون می‌کند ، حفظ وحدت است و باید برای دوران پسا کرونا برنامه داشته باشیم و همبستگی خود را حفظ کنیم.

 

 

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴