اخبار

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد

خلاصه صورتجلسه  شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی

شماره جلسه پیاپی:     84                       شماره جلسه سال جاری :   3                           تاریخ شنبه  مورخ6/10/1393
زمان شروع و پایان :     10     الی 12                                                                           مکان : دفتر امام جمعه

دستور جلسه: 1-  ارائه آخرین وضعیت از گزارشات جلسه ماضی در ارتباط با رفتارها، احصاء و ارائه حداقل 5 نکته بارز از نقاط قوت و هکذا 5 نکته شاخص از نقاط ضعف رفتارهای فردی و اجتماعی در حوزه فرهنگ عمومی
2-    شاخصه های فرهنگی غیر مصوب و تصمیم گیری برای برنامه های سال آتی
3-    گزارشی از آخرین وضعیت برنامه ششم توسعه در حوزه فرهنگی اجتماعی
4-    مدیریت و تعمیق  بحث های وحدت و تقریب در اقوام و مذاهب استان بویژه جشنهای هفته وحدت و برنامه ریزی جهت دستگاهها

مصوبات :
1- مقرر شد با ارسال نتایج نظرسنجی شاخص های غیر مصوب به کلیه دستگاههای عضو ، مسئولین محترم دیدگاهها و نقطه نظرات پیشنهادی خود را در این ارتباط به دبیرخانه شورا اعلام نمایند.
2-  مقرر شد وضعیت جرائم اجتماعی از سوی ادارات ذیربط (دادگستری ، انتظامی و….) با مباحث کارشناسی اعضا محترم در یکی از جلسات آتی شورا مورد چالش قرار گیرد.
3-   مقرر شد یک نسخه آیین نامه شورای فرهنگ عمومی  بازنگری شده در دبیرخانه به کلیه اعضا ارسال، سپس اعضا محترم دیدگاههای تکمیلی و نقطه نظرات پیشنهادی خود را به دبیر خانه اعلام نمایند.
4-  با تو.جه به اهمیت هفته وحدت مقرر شد نسبت به برنامه ریزیهای لازم و متناسب و وحدت بخش با تشکیل جلسات و نشست های کارشناسی با مشارکت دستگاههای مربوطه ( شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، ارشاد اسلامی ، سپاه ، انتظامی ، صدا وسیما ، ا»وزش و پرورش ، مرکز بزرگ اسلامی ، مدیریت حوزه های علمیه و …اقدامات لازم معمول گردد.
5- مقرر شد در کنار برنامه های هفته وحدت نسبت به برنامه ریزی و برگزاری ویژه برنامه ای از سوی علماء  اعلام و فرا خوان حضور عموم مردم در محل مصلای ارومیه اقدامات لازم معمول شود.
6- مقرر شد نسبت  به برپایی نشست علمی و تحلیلی در ارتباط با مقام والا و شامخ حضرت امام صادقع با حضور علماء اعلام تسنن و تشیع ، صاحبنظران ، اندیشمندان و …. در جریان هفته وحدت اقدام لازم معمول شود.
7- مقرر شد با حضور مدیران کل دستگاههای فرهنگی به منظور تبادل نظر و برنامه ریزی نشست علمی و تحلیلی مذاهب با مشارکت علما ، صاحبنظران ، متفکران و مسئولین اندیشمند مذاهب و قومیت ها رأس ساعت 9 صبح روز یکشنبه مورخ 7 دی ماه در دفتر امام جمعه محترم جلسه ای تشکیل شود.
8- با عنایت به اهمیت و ارتباط کاری و فعالیتی رسانه های مجازی مقرر شد موضوع سایتها و…. در یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی بصورت ویژه مورد بحث قرار گیرد.
9-  با عنایت به رسالت والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، پیشنهاد و مقرر شد در کلیه برنامه ها و مراسمات عمومی از مقامات و علمای همه مذاهب از جمله علمای محترم اهل سنت و تشیع در برنامه های هفته وحدت دعوت بعمل آید.
10- با توجه به فرا رسیدن حماسه ی 9 دی مقرر شد برنامه های مناسب از جمله همایش بسیجیان از سوی فرماندهی محترم سپاه شهدا  برگزار گردد.
11- با توجه به موسم برنامه ریزی و بودجه و اهمیت آن در پیشبرد فعالیتها مقرر شد نسبت به تشکیل جلسات کارشناسی و تصمیم گیری با حضور نمایندگان محترم  استان در مجلس با اهتمام معاونت محترم برنامه ریزی استانداری  اقدامات لازم معمول شود.
12- با اعلام مراتب تشکرو قدردانی جناب حجت الاسلام و المسلمین حسنی از کلیه اقشار مختلف مردم بخصوص مدیران و مسئولان کلیه دستگاهها اظهار امیدواری شد کماکان مناقب و شأن تلاشگران و ایثارگران نظام مقدس مورد تمجید وتجلیل قرار گیرد.
13- به لحاظ انسجام بخشی و حصول نتایج مثبت و مطلوب از برنامه ها مقرر شد نسبت به برنامه ریزی و برگزاری مراسمات عمومی و مهم بصورت متمرکز در مرکز استان و شهرستانها مبادرت گردد.
14-  مقرر شد یک نسخه آیین نامه بازنگری شده شورای فرهنگ عمومی ، همچنین یک نسخه نتایج شاخص های غیر مصوب به همراه صورتجلسه  جهت مزید استحضار و اقدامات مقتضی به اعضای محترم  ارسال شود.

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹