اخبار

بیانیه ماه محرم

  بیانیّه
کلُّ یوم عاشورا، کلُّ شهر محرم و کلُّ ارض کربلاسلام بر حسین. مظلوم همیشه ی تاریخ…مظلومیت،ایثار،رشادت،جوانمردی…وعشق، عاشورا فقط صف کشی حق علیه باطل نبود،حماسه بود.حماسه ای به وسعت عمر اسلام، و محرم یک ماه نیست، تاریخی است به پهنای تاریخ، تاریخی که همواره تکرار میشود آنجا که خون ها به نا حق زمین را رنگین می کنند، مسلمان و غیر مسلمان …چه فرقی دارد.حقی است که زیر پا مانده.
و کربلا فقط یک کویر بی آب و علف نبود، هر جا که حق مظلومی از ظالم گرفته می شود, آنجا کربلاست…
ما انسانها وارث عزیزترین امانت‌هایی هستیم که با جهادها ، شهادت‌ها و با ارزش‌های بزرگ انسانی، در تاریخ اسلام، فراهم آمده است لذا مسؤول آن هستیم که امتی بسازیم از خویش، تا برای بشریت نمونه باشیم. «وکذالک جعلناکم امة وسطا لتکونوا شهداء علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا» خطاب به ماست.
ما مسئول هستیم که با میراث عزیز شهدا ، رزمندگان ، ایثارگران، راهبران ، ایمانمان و کتابمان، امتی نمونه بسازیم تا برای مردم جهان شاهد و شهید باشیم و پیامبرص برای ما نمونه و شهید باشد. رسالتی به این سنگینی، رسالت حیات و زندگی و حرکت بخشیدن به بشریت، بر عهده ماست.
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی ضمن پاسداشت رادمردیها و ایثارگریهای  دلاور مؤمنان وشهیدانِ همیشه شاهدِدشت کربلا و گرامیداشت ماه محرم و تقارن آن با هفته امر به معروف و نهی از منکر، رجاء واثق دارد مردم آگاه ، فهیم و ولایی با حضور گسترده در مراسم و محافل مذهبی و اهتمام در راستای امر به معروف و نهی از منکر ، دِین خود را در تنویرِ افکار عمومی و رعایت  جوانب عفاف و شؤنات اخلاق اجتماعی اداء خواهند کرد.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی
و
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۳۲