اخبار

اردبیل میزبان همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و احیای هویت ایرانی می شود

سید ناصر اسحاقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان از اعلام آمادگی اردبیل برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و علمی کشور در روزهای چهارم و پنجم مرداد خبر داد.

سید ناصر اسحاقی،مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اعلام آمادگی برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و علمی کشور،گفت: این همایش روزهای چهارم و پنجم مرداد در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اعلام آمادگی برای برگزاری نخستین همایش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت علیهم السلام و احیای هویت ایرانی با اعلام اینکه  این همایش یک شناسنامه علمی ارزشمند برای تاریخ کهن دیار دارالارشاد اردبیل است، گفت: برگزاری این همایش در سال ٩٥ ابتدا در شورای فرهنگ عمومی استان طرح و سپس در کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به تصویب رسیده است.

وی افزود: مسوولیت بخش علمی این همایش  با کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی و به مدیریت و مسوولیت جناب آقای دکتر ولایتی است و این کمیته جلسات متعددی را برای برگزاری این همایش برگزار کرده است که در این جلسات نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار اردبیل هم حضور داشته اند.

اسحاقی اظهارداشت: انصافا” شخص دکتر ولایتی و اعضای کمیته به جد پیگیر این همایش هستند و در همه جلساتی که با این موضوع برگزار شده است، اعضای کمیته به شایستگی از صفویه و خدمات شایسته این سلسله تکریم و تجلیل کرده اند.

دبیر اجرایی همایش با قدردانی از همراهی های دستگاههای اجرایی استان افزود: این همایش روزهای چهارم و پنجم مرداد در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار می شود.

وی افزود:آقای دکتر ولایتی سخنران اصلی این همایش خواهند بود و اعضای کمیته هم ٨ مقاله و ٥ سخنرانی خواهند داشت.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: در کنار برنامه های جنبی همایش نظیر رونمایی کتاب و برگزاری نمایشگاه ، نشست تخصصی شاه عباس کبیر هم به مناسبت چهارصدومین سال وفات شاه صفوی با حضور سخنرانان برجسته کشوری برگزار خواهد شد
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۱۵